خبر احداث کارخانه فولاد در اردبیل را نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در نشست هماهنگی با سرمایه‌گذار طرح تولید فولاد در اردبیل اظهار کرد: با موافقتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث یک کارخانه بزرگ تولید فولاد در استان اردبیل کرده است، ما نیز  تلاش می کنیم تا شرایط را فراهم نماییم و همچنین از سرمایه‌گذاران برای عملی شدن این موضوع حمایت نماییم.

وی اعلام کرد : ظرفیت تولید این کارخانه حدود یک میلیون تن در طول سال برآورد شده است. همچنین وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تأمین مواد اولیه برای این کارخانه گفت: برطبق هماهنگی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم وجود معدن فولاد در این استان، قرار براین شد که از ذخیره معدنی استان یزد برای تولید شمش فولاد در استان اردبیل بهره مند شویم و با همت بخش خصوصی، این محصول با استانداردهای مورد نظر، وارد بازار شود.

علی نیکزاد با اشاره به ضرورت تأمین نیاز بازار در بخش فولاد و سیمان افزود:

با توجه به توسعه ساخت و ساز در کشور و به ویژه استان اردبیل، حمایت مجموعه‌های تولیدی در بخش صنایع ضروریست و با این حمایت است که بستر پشتیبانی همه‌جانبه فعالان این حوزه را دریافت خواهیم کرد.

نیکزاد در بخش از سخنان خود خاطر نشان کرد: نیاز به فولاد و میلگرد در کشور بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود و مسلما راه‌اندازی کارخانه فولاد اردبیل می‌تواند کمک بزرگی به این زنجیره کند و تا حدودی از نیاز بازار را تأمین کند.

وی همچنین اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذار و همچنین رفع موانع احتمالی به تقویت این مجموعه و تسریع روند تاسیس کارخانه تولید فولاد کمک خواهد کرد.

عمومی در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 15 مهر 1402