به نقل از پیام آوران معدن و فولاد، رئیس هیات مدیره شرکت لوله و پروفیل اصفهان، احسان چلونگر به عنوان یکی از مصرف کنندگان صنعتی ورق های فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت بی شک افزایش تولید محصولات فولادی چون لوله و پروفیل مبلی با افزایش تولید ورق فولاد مبارکه امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود محصولات تولیدی کشور های حاشیه ای خلیج فارس با وجود بهره مندی از تکنولوژی های روز اروپایی و کره ای در مقایسه با ورق های فولاد مبارکه از کیفیت کمتری برخوردار هستند. فولاد مبارکه با هوشیاری توانست تکنولوژی که در سه دهه ی گذشته وارد کرده را با توجه به نیاز بازار بهینه و به روز کند، در نتیجه طی سالیان اخیر شاهد بهبود وضعیت این مجموعه بوده ایم تا جایی که امروزه بهترین و بزرگترین تولید کننده ی ورق فولادی (ورق روغنی و ورق سیاه) در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است و حتی با وجود قطعی های پی در پی گاز در سال گذشته توانسته تمامی تعهدات خود را به موقع تامین کند.

احسان چلونگر در مورد حمایت و همکاری این مجموعه با شرکت های دانش بنیان گفت، طی جلسات مدیران شرکت فولاد مبارکه با شرکت های دانش بنیان، با بیان نیاز های خود خواستار راهکاری مناسب از جانب این شرکت ها شدند. علاوه بر آن، این شرکت در طرح های توسعه ای خود به دنبال تولید محصولات خاص چون ورق تولید لوله های انتقال گاز ترش و امثال آن ها است که ارزش افزوده ی بیشتری هم دارند.

لازم به ذکر است آمار های به دست آمده و رکورد شکنی های این مجموعه در تولید انواع مواد اولیه فولادی نشان می دهد در صورت رفع مشکلات زیرساختی چون تامین انرژی، صنعت فولاد ایران با پیشرانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می تواند علاوه بر تامین بخش بزرگی از نیازهای داخل، جایگاه خود را در بازار جهانی فولاد و صادرات بهبود ببخشد.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 25 خرداد 1401