در جدیدترین گزارش از انجمن جهانی فولاد که امروز منتشر شد، اعلام شد که :

کل میزان تولیدفولاد جهان در سال 2018 را 1808 میلیون تن اعلام کرده است. تولیدفولاد جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 4.6 درصدی داشته است.

همچنین بر اساس این گزارش، صنعت فولاد ایران با وجود تحریم های آمریکا عملکرد بسیار خوبی در سال 2018 میلادی داشته و توانسته در میان تولیدکنندگان بزرگ جهان سه کشور ایتالیا، تایوان و اوکراین را پشت سر گذاشته و در جایگاه دهم قرار گیرد.

تولید فولاد ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 17.7 درصد افزایش بیشتری یافت و به بیست و پنج میلیون تن رسید. لازم به ذکر است ایران در سال پیش از آن 21.2 میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران در سال 2017 میلادی سیزدهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان شناخته شده بود و ایتالیا ، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های دهم ، یازدهم و دوازدهم قرار گرفته بودند اما در سال 2018 میلادی با رشد قابل توجه تولید فولاد ایران رتبه دهم از این نظر به ایران رسیده و ایتالیا ، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های یازدهم ، دوازدهم و سیزدهم از این نظر قرار گرفته اند.

سهم ایران از کل تولیدفولاد در جهان در سال میلادی گذشته 1.38 درصد برآورد شده است.

چین با تولید نهصد و بیست و هشت میلیون تن به عنوان بزرگترین تولید کننده جهان در سال 2018 میلادی شناخته شده است و هند با تولید صد و شش میلیون تن و ژاپن با تولید صد و چهار میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

آمریکا ، کره جنوبی ، روسیه ، آلمان ، ترکیه و برزیل به ترتیب در رتبه های چهارم تا نهم از این نظر قرار گرفته اند.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 8 اسفند 1401