عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد: نتیجه اولیه جلسه مزبور این بود که مبنای قیمت گذاری پایه محصولات فولادی در بازار کالا ارز نیمایی یا همان ارز بازار ثانویه که به نرخ آزاد بسیار نزدیک است، تعیین شود. با توجه به این تصمیم پیش بینی می شود با توجه به این که تغییر مبنای قیمت گذاری محصولات فولادی از ارز ۴٢٠٠ تومانی به بازار ثانویه تغییر یافته و میزان عرضه ها افزایش یابد.

در پی لغو کلیه عرضه ها در بازار کالا توسط شورای عالی بورس روز شنبه جلسه ای با حضور تولیدکنندگان فولاد کشور و معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

مبنای قیمت گذاری فولادسازان تغییر یافت.

بهادر احرامیان عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس۲۴ در خصوص نتیجه جلسه روز شنبه فولادسازان با معاونت معدنی وزارت صمت اعلام کرد: به طور کلی بحث اصلی این جلسه در خصوص افزایش تعامل فولادسازان و به خصوص فولادسازان بزرگ با یکدیگر بود ، برای این که با مدیریت صحیح سعی کنند که قیمت ها در بازار هیجانی نشود.

او با اشاره به راهکارهای مطرح شده در این جلسه گفت: راهکاری که در خصوص چگونگی مدیریت بازار و ممانعت از ایجاد هیجان در قیمت ها در جلسه شنبه مطرح شد شامل افزایش عرضه در بازار داخل بود که مورد توافق همه حضار در این جلسه قرار گرفت.

منتظر کاهش قیمت فولاد باشید

وی افزود: نتیجه اولیه جلسه مزبور این بود که مبنای قیمت گذاری پایه محصولات فولادی در بازار کالا ارز نیمایی یا همان ارز بازار ثانویه که به نرخ آزاد بسیار نزدیک است، تعیین شود. با توجه به این تصمیم پیش بینی می شود با توجه به این که تغییر مبنای قیمت گذاری محصولات فولادی از ارز 4200 تومانی به بازار ثانویه تغییر یافته و میزان عرضه ها افزایش یابد.

احرامیان تاکید کرد: میزان تقاضا که تقریبا ثابت است اما فشار عرضه ها می تواند نوید روند کاهشی قیمت ها را بدهد. به نظر می رسد این تصمیم بسیاری از صادرکنندگان را برای عرضه در بازار داخل تشویق کند.

او درباره زمان اعمال تصمیمات جلسه فولادسازان با معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت که عصر روز شنبه برگزار شد ، گفت: در جلسه مزبور از زمان اعمال این تصمیمات سخنی به میان نیامد اما به نظر می رسد به زودی شاهد تغییرات بازار فولاد بر اساس تصمیمات اخیر باشیم و در اولین فرصت معاملات بازار کالا از سر گرفته شود.

کانال گروه صبا

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 18 فروردین 1400