به نقل از دنیای اقتصاد در تاریخ 22 شهریور ماه سال 1382 گروه فولاد مبارکه خط تولید ورق رنگی خود را افتتاح کرد. محمد زارع مدیر محصولات پوشش دار نورد سرد و یدالله کوهی رئیس واحد ورق رنگی در گفت و گو خود در مورد دلیل احداث این خط تولید و اهمیت ادامه روند رو به رشد این مجموعه توضیح دادند.

محسن زارع در این مورد گفت: امروز محصولات پوشش دار در صنعت با اقبال خوبی مواجه شده اند چرا که تاثیر تخریب های محیطی بر آن ها بسیار کم است. این لایه پوششی علاوه بر افزایش عمر مفید آن ها از نظر زیبایی هم بسیار موثر است. در این مجموعه سه نوع ورق پوشش دار تولید می شود. ورق های رنگی، ورق های قلع اندود و ورق های گالوانیزه که عمدتا برای تولید لوله گالوانیزه سبک یا سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله با ارزش ترین این ورق ها ورق رنگی است که استفاده از آن ها مزیت های زیادی دارد و اصلی ترین آن ها دوام بالا این ورق است. برای تولید ورق های رنگی از ورق گالوانیزه به عنوان فلز پایه استفاده می شود و بعد از یک مرحله آماده سازی روی سطح، رنگ کاری انجام می شود. علاوه بر مقاومتی که خود فلز پایه دارد این لایه ی رنگ کاری دوام و ماندگاری دو چندان قوی تر در آن ایجاد می کند.

در ادامه یدالله کوهی در این مورد افزود: در قدم های اول این خط توان تولید چیزی در حدود 2 تا 5 هزار تن در ماه را داشت بعد از اتمام مجموعه ای از فعالیت ها که با هدف بهینه سازی فرآیند تولید انجام شد اکنون این مقدار به 10 هزار تن رسیده به علاوه ی این که با بومی سازی مرحله ی رنگ کاری مانع از خروج ارز از کشور نیز شده است.

ورق های فولادی چون ورق روغنی، ورق رنگی، ورق گالوانیزه، ورق سیاه و …. از جمله مهم ترین محصولات فولادی است که به واسطه ی شکل ساده شان برای تولید طیف گسترده ای از محصولات کاربردی بوده و البته مورد استفاده قرار می گیرند.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 شهریور 1401