صادرات صنعت لوله و پروفیل فولادی به دلیل اجرای دستورالعمل وزیر صنعت به صورت ناقص همچنان با تعلل انجام می شود.

امیر حسین کاوه دبیر انجمن لوله و پروفیل ایران ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: متاسفانه این مشکل هنوز حل نشده و ما برای صادرات لوله و پروفیل باید کامیون به کامیون شماره کوتاژ بدهیم.

وی گفت : براساس این دستورالعمل صادرات این محصول باید توسط تولیدکنندگان و نمایندگان رسمی این صنعت صورت بگیرد که تا اینجای کار مشکلی ندارد و تصمیم خوبی است. اما در زیر مجموعه وزارتخانه تصمیمی که ابلاغ می شود آن است که باید برای کامیون به کامیون صادرات مجوز از وزارتخانه گرفته شود.

وی تصریح کرد:به عبارت دیگر معاونت معدنی و مدیر کل معدنی این وزارتخانه باید لیست کامیون به کامیون کارخانجات را گاهی 5 صبح دیده و تایید کرده و به گمرک بدهند.گاهی پنجشنبه و جمعه تایید انجام نمی شود و کامیونهای ما پشت مرز مانده و باید روزی 250 دلار هزینه توقف بدهند که این به ضرر تولیدکننده است.

کاوه با ذکر این نکته پیشنهاد سندیکا به وزیر این بوده کارخانه تولیدکننده مجوز صادرات داشته باشند و نظر وزیر محترم هم این بوده اما نظر وزیر در زیرمجموعه وزارتخانه دگرگون شده است، ادامه داد: می گویند باید تعهد بگیریم که ارز برگردد پس برگه به برگه فرم را امضا می کنیم که این کار ضمن پیچیده شدن بروکراسی اداری باعث تعلل و تاخیر صادرات لوله و پروفیل شده است.

منبع : ایران اکونومیست

کانال گروه صبا

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 4 دی 1400