کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در پروژه ی انتقال گاز ترش و توسعه ی میدان های نفتی جنوب مسئول تولید 2000 تن ورق فولادی (ورق سیاه جهت ساخت لوله های 6 اینچی گاز ترش شد. در این پروژه برای اولین بار در کشور، زیر نظر متخصصان و با استفاده از تکنولوژی روز، لوله های فولادی 6 اینچ با روش HFW تولید داخل، جایگزین لوله های بدون درز شد.

در این طرح به سفارش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حدود 62 کیلومتر لوله فولادی 6 اینچ گاز ترش به روش HFW در پروژه های FLOW PIPE در کارخانجات نورد و پروفیل ساوه تولید شد که صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور ایجاد نمود.

پیش تر نیز این کارخانه طی همکاری خود با شرکت گاز استان تهران مسئولیت تولید بیش از 2800 تن  ورق فولادی برای ساخت لوله های خطوط انتقال گاز شهری و بین شهری در استان تهران را بر عهده داشت که در این طرح نیز با تولید این لوله ها صرف جویی ارزی قابل توجهی برای کشور ایجاد گردید.

کارخانجات لوله و پروفیل ساوه با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل مبلی و سنگین با ظرفیت تولیدی 2000000 تن در سال و صادرات انواع لوله و پروفیل به بیش از 10 کشور اروپایی و همسایه، بی اغراق بزرگترین کارخانه تامین پروفیل و لوله سیاه و سبک در کشور است. طی سالیان اخیر این مجموعه علاوه بر آن که با تولیدات خود مانع از خروج مبلغ قابل توجهی ارز از کشور و حتی ورود ارز به کمک صادرات شده با ایجاد اشتغال کمکی بزرگ برای صنعت بوده است.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 خرداد 1401