یکی از محصولات پرکاربرد و مهم در زمینه ساخت و ساز، پروفیل در و پنجره می‌باشد که شناخت انواع آن می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. نوع پروفیل استفاده شده در زمینه ساخت درب و پنجره، نه تنها جنبه تزئینی بسیار مهمی دارد بلکه کیفیت آن می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت کلی ساخت واحد ساختمانی شما بگذارد. همچنین وجود تنوع بسیار زیاد و تولیدکنندگان مختلف در بحث پروفیل‌های سبکی که در ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود، باعث می‌شود که انواع کیفیت و قیمت را در بازار مشاهده نمایید که احتمالاً برای شما گیج کننده خواهد بود و اندکی شما را سردرگم می‌کند. در ادامه با صباپروفیل همراه باشید تا شما را با انواع پروفیل درب و پنجره آشنا نماییم و آن را با زبانی ساده برای شما شرح دهیم، به‌گونه‌ای که در پایان این مطلب قادر باشید به راحتی تشخیص دهید که چه نوع پروفیلی در این زمینه برای شما مناسب می‌باشد.

پروفیل در و پنجره چیست؟

پروفیل سازی یکی از صنایع بسیار گسترده در کشور ما است که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به راه اندازی این صنعت و تولید این محصولات اهمیت زیادی داد. با بیشتر شدن تولید محصولات فولادی که به‌صورت معمول در طول‌های شش متری با ورق روغنی و سیاه تولید می‌شوند، استفاده از درب و پنجره آهنی نیز نسبت به قبل رواج بیشتری یافت و موجب تقاضای بیشتر این نوع پروفیل شد.

هر مشتری می‌تواند خرید این محصولات را بر اساس میزان نیاز خود انجام دهد. هر یک از مدل‌های این پروفیل‌ها کارایی بسیار زیادی برای شما دارند و با خرید پروفیل درب و پنجره مرغوب، تاثیر زیادی روی کیفیت ساخت ساختمان، نمای ساختمان و قیمت آن می‌گذارید. به همین دلیل تقاضای مشتریان برای پروفیل با کیفیت بیشتر شده که نشان می‌دهد در تهیه این محصولات باید به کیفیت و مرغوبیت آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. جنس پروفیل درب و پنجره بر روی قیمت آن تاثیر بالایی دارد.

پروفیل سبک درب و پنجره محصولی قدیمی است که جدیداً با ورق‌های روغنی با وزن کمتر و کیفیت بالاتر نیز تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت پروفیل در و پنجره آن با قیمت پروفیل سبک یکی است. برای خرید این محصول بهتر است با در نظر گرفتن قیمت ورق روغنی و البته شرایط بازار از مجموعه‌ای مورد اطمینان خرید خود را انجام دهید. هرگز گول قیمت پایین‌تر واسطه‌ها را نخورید، چون کیفیت ورق و پروفیل مهمترین فاکتور در خرید موفق است.

کابردهای پروفیل سبک درب و پنجره

نام این نوع پروفیل، خود گویای کاربرد آن است. کارایی مهم این مدل پروفیل‌های با کیفیت و خاص، در ساخت درب و پنجره است. به عنوان مثال در ساخت چهارچوب پنجره برای نگه داشتن شیشه و چهارچوب درب ساختمان‌ها، از این نوع پروفیل استفاده می‌شود. درب و پنجره‌ها برای تولید نیاز به متریالی خاص دارند که در ساختار آن‌ها به کار می‌روند. از این رو این پروفیل‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار برای ساختمان‌سازی به شمار می‌روند. چرا که هیچ خانه‌ای بدون وجود درب و پنجره تکمیل نمی‌شود.

انواع پروفیل درب و پنجره

درب و پنجره‌ها در اشکال، اندازه‌ها، مواد و رنگ‌های بسیار متنوع ساخته می‌شوند. به ندرت هیچ عنصر ساختمانی تا این حد متنوع است. در رابطه با پنجره‌ها این تنوع بسیار بیشتر نیز می‌باشد. وجه مشترک همه پنجره‌ها این است که دارای چهارچوب هستند که به نوبه خود از پروفیل‌های پنجره ساخته شده است. بنابراین ویژگی‌های پروفیل، پنجره را شکل می‌دهد: ظاهر و عملکرد، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت آن در برابر تلاش برای سرقت و دوام آن. خوب بودن یک پنجره همیشه به کیفیت پروفیل های پنجره بستگی دارد.

پروفیل‌های درب و پنجره در مدل‌های بزرگ و کوچکی تولید می‌شوند و ابعاد مختلفی دارند. این پروفیل‌ها به دو شکل سطح مقطع باز و سطح مقطع بسته تقسیم‌بندی می‌شوند. پروفیل‌های چهارچوب فرانسوی، زوار، رومی، ساده، مکزیکی در دسته پروفیل‌های باز و پروفیل‌های درب و پنجره سپری ۵۰۷، لنگه دری ۵۰۸، کلافی ۵۰۹ در دسته پروفیل‌های بسته می‌باشد.

در ساخت پروفیل درب و پنجره از مواد مختلفی ممکن است استفاده شود که از این منظر، انواع دسته‌بندی‌های زیر ایجاد می‌شوند:

  • پروفیل درب و پنجره UPVC
  • پروفیل درب و پنجره فولاد
  • پروفیل درب و پنجره آلومینیوم
  • پروفیل درب و پنجره کامپوزیت
  • پروفیل درب و پنجره چوب

به‌طور کلی پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیومی ارزان‌تر از پروفیل‌های آهنی و گران‌تر از پروفیل‌های غیر فلزی هستند و در ساخت پنجره‌های دوجداره بسیار کاربرد دارند.

 

قیمت پروفیل در و پنجره

قیمت پروفیل درب و پنجره را تعدادی عامل می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد:

۱. نوع مواد استفاده شده: مواد ساخت پروفیل درب و پنجره می‌توانند متنوع باشند، از جمله آلومینیوم، PVC، چوب و فلزهای دیگر. هر کدام از این مواد قیمتی متفاوت دارند، بنابراین نوع ماده ساخت پروفیل، تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی خواهد داشت.

۲. کیفیت مواد استفاده شده: پروفیل‌های با کیفیت بالا ممکن است از مواد اصلی باکیفیت‌تر و فناوری پیشرفته‌تری برای تولید استفاده کنند. این نوع پروفیل‌ها معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پروفیل‌های با کیفیت پایین‌تر دارند.

۳. اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد درب و پنجره نیز بر قیمت تأثیرگذارند. درب و پنجره‌های بزرگتر و با ابعاد ویژه، معمولاً گرانتر از اندازه‌های استاندارد هستند، زیرا نیاز به مصرف بیشتری از مواد دارند و تولید آن‌ها ممکن است پیچیده‌تر باشد.

۴. طراحی و سبک: پروفیل‌هایی که دارای طراحی و سبک خاصی هستند، معمولاً هزینه بیشتری دارند. به عنوان مثال، پروفیل‌های با طرح‌های خاص و مدرن ممکن است گرانتر از پروفیل‌های ساده و معمولی باشند.

۵. تکنولوژی تولید: استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تر در تولید پروفیل‌ها ممکن است به هزینه بیشتری منجر شود. تکنولوژی‌هایی مانند پنج لایه در پروفیل‌های PVC و تولید ماشینی پروفیل‌های آلومینیوم می‌توانند قیمت را افزایش دهند.

۶. تحقیق و توسعه: شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه پروفیل‌های نوآورانه و بهبود فناوری ساخت و جنبه‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

مهم است به این نکته هم اشاره کنیم که عوامل فوق فقط تعدادی از عوامل مهم هستند که ممکن است بر قیمت پروفیل درب و پنجره تأثیر بگذارند.

مرجع خرید پروفیل سبک عمده

در کشور ما مراکز بسیار زیادی در حال توزیع و ارائه هر یک از این محصولات هستند. شما به سادگی با جستجو در اینترنت می‌توانید آن‌ها را بیابید و خرید مورد نیاز را در این مراکز داشته باشید. هر مدل از این پروفیل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. در حین خرید هر یک از آن‌ها نیاز است که به موارد بسیاری توجه داشته باشید. انواع این پروفیل‌ها را از یک مرکز معتبر تهیه و خریداری کنید تا خرید شما با کیفیت بیشتری همراه شود. تهیه این مدل اقلام نیازمند تحقیق و بررسی بسیار است به همین دلیل در مجموعه صباپروفیل مشاورانی شما را در راستای خریدی موفقیت آمیز یاری می‌رسانند.

پروفیل آهن, لوله و پروفیل مبلی, مقالات در گروه صبا | نویسنده : امید مرادی | بروزرسانی : 22 آبان 1402