به نقل از تجارت نیوز، با گذر زمان فرصت زیادی برای کربن زدایی و حفظ آب و هوای پایدار نداریم در نتیجه در این زمینه نیازمند هدف گذاری درست و دقیق هستیم. به گزارش یورونیوز برای مقابله با گرمایش زمین به عزمی جهانی نیاز هست. برای این هدف GreenBiz راهکارهایی برای کربن زدایی در صنایعی چون هوانوردی، فولاد و کشتیرانی ارائه داده است.

طرح های اصلاحی ارائه شده برای صنایعی که حجم تولید گازهای گلخانه ای آنها بالا است از طرف خود این صنایع نیز مورد حمایت خوبی قرار گرفته اند که این نشان دهنده ی اشتیاق بزرگان این صنایع برای تغییر است. فاوستین دلاسال، مدیر اجرایی (MPP) اظهار داشت حمایت سران صنایع از این طرح ها بسیار خوشحال کننده است و هدف این مجموعه اتحاد رهبران صنایع، مشتریان و سرمایه داران برای کربن زدایی است.  صنایع فولاد، هوانوردی و کشتیرانی سهم 30 درصدی در تولید و انتشار گاز های گلخانه ای دارند که حمایت بزرگان این صنایع از طرح های اصلاحی نشان دهنده دغدغه مندی آن ها در حفظ محیط زیست و تلاش برای رسیدن به فناوری شکستن کربن سنگین است.

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، این صنعت به طور خاص سهم 7 تا 9 درصدی در انتشار دی اکسید کربن دارد. از این رو کارشناسان محیط زیست در تلاش اند فولاد سبز را که در تولید آن از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می شود، جایگزین روش تولید فولاد کنونی کنند که میتواند راهکار مناسب و کاربردی برای کاهش گاز های گلخانه ای باشد چرا از فولاد برای ساخت محصولات پرکاربردی چون لوله مبلی و پروفیل مبلی استفاده میشود که خود پایه و ماده اولیه ساخت بسیاری از محصولات دیگر هستند.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 4 بهمن 1400