به نقل از تجارت نیوز با وجود قطعی های پی در پی برق و گاز، مشکل اصلی این روز های صنایع فولادی، تشدید تحریم هاست. آیا با از سر گیری توافق برجام مشکل تامین برق و گاز صنایع  برطرف خواهد شد؟

طی چند ماه اخیر صنعت فولاد ایران به شدت تحت فشار محدودیت های داخلی و تحریم های خارجی دچار مشکل شده است تا جایی که شاهد تعطیلی 110 کارخانه فولاد در بازه ی زمانی کوتاهی بوده ایم. این در حالی است که مسئولان هم تلاشی برای کمک به این صنعت مهم و کلیدی نمی کنند.

طبق این گزارش، مشکلات اخیر این صنعت با کاهش تولید فولاد و محصولات و فرآورده های  آن مثل پروفیل مبلی و سنگین و لوله سیاه و مبلی همراه بوده است.

یکی از اعضا اتحادیه تولیدکنندگان فولاد، معتقد است امکان حل مشکل قطعی برق و گاز در کوتاه مدت فراهم نیست و وابسته به احیا توافق برجام است. بعد از توافق برجام شرکت های خارجی زیادی وارد ایران شدند که در زمینه افزایش فشار گاز صنایع فعالیت می کردند، متاسفانه از سر گیری تحریم ها باعث خروج این شرکت ها از کشور شد. وی افزود حتی با رفع تحریم ها حل این مشکل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و حداقل به چهار سال زمان نیاز دارد.

به نقل از خبرگزاری برنا، روز گذشته، یکشنبه هشتم دی ماه ، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران طبق ابلاغیه ای از سرپرست مدیریت هماهنگی امور گاز رسانی خواست تا از 7 صبح همان روز اقدام به رفع کامل محدودیت مصرف گاز در صنایع فولاد ، پتروشیمی و سیمان نماید.

طبق این گزارش، با نزدیک شدن به پایان فصل سرما و کاهش مصرف گاز و مشکلات گاز رسانی، محدودیت ها برای صنایع برداشته شده و گاز رسانی به شکل معمول از سر گرفته می شود.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 خرداد 1401