به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خوزستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، نادر جعفر یوسفی مدیر عامل گروه ملی فولاد ایران ابراز امیدواری کرد در سال آینده با اصلاح قیمت گذاری محصولات و مواد اولیه از طرف وزارت صمت و تامین سرمایه در گردش ، وضعیت تولید و شرایط کارکنان این شرکت بهبود پیدا کند.

طبق اظهارات وی شرکت ملی فولاد ایران دچار مشکلاتی شده بود اما طی دو سال گذشته توانسته از شرایط عدم پرداخت حقوق پرسنل فاصله بگیرد. سال گذشته به طور کلی صنعت فولاد با مشکلاتی مواجه بوده که گریبان گروه ملی فولاد را هم گرفته است. تحمل این شرایط برای این شرکت با حدود 8 سال آسیب دیدگی، بدهی کارگری و مطالبات معوق بسیار دشوار است. عمده ی شرکت های فولادی که تولید کننده ی محصولاتی چون لوله سبک و سنگین ، پروفیل سبک و سنگین،  تیرآهن و … هستند به خاطر حاشیه سود نزدیک به صفرشان دچار بحران های جدی شده اند.

مدیر عامل گروه ملی فولاد ایران افزود به دلیل پایین بودن حاشیه سود در این شرکت نتوانسته ایم در زمینه رقم پرداخت به پرسنل، مثل سایر شرکت های فولادی عمل کنیم، همچنین دریافت تسهیلات بانکی به خاطر بدهی های کلان معوقه امکان پذیر نیست و شرکت تنها به کمک سهامداران می تواند بخشی از سرمایه در گردش خود را تامین کند. اکثر شرکت های فولادی در شرایط اقتصادی دشوار فعلی از کمتر از یک سوم ظرفیت تولید خود استفاده می کنند و در تولید محصولات فولادی چون لوله مبلی یا پروفیل مبلی با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی در ادامه افزود کل مجموعه از مدیران تا کارگران علاقه مند به افزایش تولید هستند اما این مجموعه در حال درمان است و مشکلاتی چون فرسودگی تجهیزات، افت فشار گاز، قطعی برق، مشکلات سرمایه در گردش و … اصلی ترین موانع در مسیر توسعه و پیشرفت است.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 خرداد 1401