تا سال آینده ظرفیت فولاد کویر به ۱.۵ میلیون تن می رسد.

ظرفیت تولید مجتمع فولاد کویر در شهرستان آران و بیدگل تا سال آینده به یک میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید.

مجید خوروش، مدیر مجتمع فولاد کویر از آغاز طرح هایی جهت عضو هیئت رئیسه چرخه تولید فولاد و افزایش ظرفیت این مجموعه همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت:

نتیجه ارتقای صنایع مادر مانند فولاد تقویت تولید داخلی، کاهش وابستگی به خارج، افزایش ارزآوری و زمینه سازی توسعه پایدار است که در این راستا مجتمع فولاد کویر افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار دارد.

وی افزود:

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ظرفیت تولید مجتمع فولاد کویر در شهرستان آران و بیدگل تا سال آینده به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر مجتمع فولاد کویر با اشاره به فعالیت این مجموعه در چهار طرح ملی بیان کرد:

این مجموعه در طرح های انتقال گاز ایران به عمان و طرح های شرکت روس اتم در نیروگاه هسته ای بوشهر مشارکت داشته و با گروه صنعتی ایران خودرو و ساپکو نیز همکاری می کند که این امر کشور را از واردات بسیاری از محصولات زنجیره فولاد خودکفا کرده است.

وی اضافه کرد:

افزایش میزان تولید فولاد در کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته و بر اساس راهبردهای مدون دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام از رهگذر طرح های توسعه ای در دست اجراست که تا پایان سند چشم انداز ۲۰ ساله این رقم باید به ۵۵ میلیون تن برسد.

خوروش با اشاره به هدف اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه به توانمندی های داخلی گفت: صنعت فولاد به دلیل فراهم کردن زیرساخت های توسعه سایر صنایع و ضریب بالای اشتغالزایی یکی از مهمترین ملزومات تحقق این سیاست هاست.

وی میزان تولید و مصرف فولاد را یکی از نشانه های رونق اقتصادی و توسعه کشورها دانست و عنوان کرد: به رغم برخی مشکلات اقتصادی این مجموعه در زمینه تولید و صادرات در یک دهه گذشته نقش پررنگی داشته است.

به گفته مدیر مجتمع فولاد کویر واقع در شهرستان آران و بیدگل، این مجموعه با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن فولاد در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد و با فعالیت خط دوم به ظرفیت اسمی ۹۰۰ هزار تن در سال رسید.

 

کانال صبا پروفیل

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 18 فروردین 1400