لوله داربست جهت تکمیل انواع پروژه‌های ساختمانی، کاربردی و مفید است درنتیجه کسب اطلاعات درباره قیمت آن بسیار مهم و اثر گذار بر قیمت نهایی ساخت و ساز است. عوامل مختلفی هم وجود دارد که می‌تواند بر قیمت خود این ابزارآلات تأثیر بگذارد. گستره فعالیت شهر اصفهان در حوزه تولید لوله های صنعتی به ویژه لوله داربست بسیار وسیع است. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت لوله داربست اصفهان به عنوان یکی از بهترین ها باید به موارد زیادی توجه کرد.  

قیمت لوله داربست اصفهان

لوله داربست ( آخرین بروز رسانی : امروز )وزن شاخهقیمت هر کیلووضعیت
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 1.8میلیمتر کارخانه صبا12.61kg48500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 1.9میلیمتر کارخانه صبا13.31kg48500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 2میلیمتر کارخانه صبا14.01kg48500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 2.5میلیمتر کارخانه صبا17.52kg48500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 2.8میلیمتر کارخانه صبا19.62kg48500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30
قیمت لوله داربست 48 ضخامت 3میلیمتر کارخانه صبا21.02kg49500 تومانموجود
بروزرسانی: 1403/1/30

فعالیت گسترده استان اصفهان در حوزه تولید داربست

استان اصفهان یکی از استان های مهم و البته صنعتی کشور است که فعالیت گسترده ای در زمینه ی تولید فولاد و محصولات فولادی دارد. قدمت صنعت مادر فولاد در این استان در کنار کارخانه های متعدد، اصفهان را به یکی از قطب های تولید فولاد در کشور تبدیل کرده است. مقاطع فولادی تولیدی استان اصفهان هم با کیفیت است و هم ارزان قیمت. لوله و پروفیل سنگین به ویژه لوله ی داربستی برای استفاده از برخی ابزارآلات و سازه‌های موقت در ساخت پروژه‌های گوناگون ضروری است. استان اصفهان در حوزه تولید محصولات فولادی و آهنی جزء مناطق فعال کشور است. باتوجه به اهمیت سلامت این سازه، تمام لوازم داربست فلزی در کارخانه به ‌دقت بازرسی می‌شود و تمام فرایند نصب و برچیدن آن تحت نظارت کامل متخصصان انجام می‌شود. مواد اولیه ی تهیه لوله‌ها بسیار باکیفیت هستند و ایمنی زیادی دارند؛ درنتیجه می‌توان از آن‌ها در مناطقی با آب و هوای نامساعد هم استفاده کرد.  

تولید لوله داربست در کارخانه‌های اصفهان

لوله‌های داربست تولیدی اصفهان که عموما برای ساخت‌ و ساز مورد استفاده قرار می گیرد ابعاد دقیق و مواد اولیه ی باکیفیتی دارند. برای داربست دقت ابعاد شاید اهمیت زیادی نداشته باشد اما کیفیت مواد اولیه بسیار مهم و تعیین کننده است. ماده اولیه ی تولید لوله داربست، ورق سیاه است. کارخانه فولاد مبارکه که در استان اصفهان قرار دارد یکی از برترین ها در زمینه تولید ورق های فولادی است. لوله داربست اصفهان هم به لطف ورق سیاه باکیفیت فولاد مبارکه، از کیفیت تولید بالایی برخوردار است.

داربست‌ از اتصال تعداد زیادی لوله به یکدیگر ساخته می‌شود که از طریق بست به هم متصل شده اند. این سازه بسیار محکم است و هیچ سیالی داخل آن جریان پیدا نمی کند. این لوله ها هم در اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور و هم در سایر استان ها جز محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هاست.  

قیمت لوله داربست اصفهان و عوامل مؤثر بر آن

لوله داربست اصفهان در وزن‌ها، جنس‌ها و ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند. این عوامل باعث تنوع در قیمت لوله داربست اصفهان می‌شود. علاوه بر آن قابلیت‌های متفاوت آن ها هم باعث ایجاد تفاوت قیمت آن ها می‌شود. برای تعیین قیمت لوله صنعتی در شهر اصفهان باید کیفیت محصول ارائه‌ شده را در کنار سایر ویژگی های آن سنجید. برخی از قطعات به ‌کار رفته در تهیه لوله داربستی از قیمت ارز تأثیر می‌پذیرند و به همین دلیل به‌ صورت روزانه و در بازه‌های زمانی معین تغییر می‌کند.

برای تعیین قیمت لوله داربست اصفهان به مشخصات آن توجه می‌کنند. ضخامت، قطر، طول و ابعاد مختلف باعث تفاوت قیمت قطعات با یکدیگر می‌شود‌. لوله داربست 14 و 17 کیلویی پرمصرف ترین نوع لوله داربستی و نمونه هایی مناسب برای این منظور هستند. این اختلاف وزن 3 کیلویی باعث شده قیمت لوله داربست 14 کیلویی کمتر از لوله 17 کیلویی آن باشد. هرچه میزان استحکام و کیفیت لوله افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز بالا می‌رود‌. عواملی مثل قیمت دلار، قیمت آهن‌آلات جهانی، هزینه حمل‌ونقل، میزان عرضه و تقاضای بازار، قیمت مواد اولیه و حتی نوع کارخانه تولید کننده می‌تواند در قیمت تمام‌ شده آن تأثیر داشته باشد.  

اجزای به‌کاررفته در داربست فلزی

داربست فلزی دارای دو قسمت کلی است؛ برای داربست بندی، از لوله و بست استفاده می‌شود. انتخاب نوع قطعات با توجه به حجم کار و نوع پروژه انجام می­شود. همچنین بر اساس ارتفاع مختلف، ساختمان‌ها نیاز به داربست‌های متفاوتی دارند. قیمت لوله داربست اصفهان نیز بر اساس ویژگی‌های خاص متغیر است.

    • لوله مخصوص داربست فلزی:
    • برای این منظور از لوله سیاه یا لوله سیاه گالوانیزه استفاده می شود گرچه قیمت لوله گالوانیزه با نمونه ی فولادی اختلاف زیادی ندارد اما با گالوانیزاسیون عمر مفید آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. ایمنی و مقاومت لوله داربستی درزدار کاملا مناسب است. ضخامت آن ها معمولا بین 3.5 تا 5 میلی‌متر است. وزن لوله نیز با توجه به طول، ضخامت و جنس آن مشخص می‌شود.
    • بست مناسب داربست:
    • اتصال داربست به‌ صورت طبیعی و در محل پروژه انجام می‌شود. قطعات با استفاده از بست مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند و استحکام سازه را تأمین می‌کنند. یکی از اجزای اصلی داربست، بست‌ها هستند و شکل‌های مختلفی دارند که اهمیت آن­ها در حفظ استحکام سازه بسیار زیاد است.

خرید لوله داربستی

لوله داربستی از قطعات جانبی ساخت ‌و ساز است. برای خرید به صرفه باید به عوامل مختلفی چون جنس و ابعاد توجه داشت. با توجه به ابعاد لوله خریداری‌ شده و سایز و اندازه‌ های آن، پیچ­ و بست های مخصوص آن خریداری می شود. این ابزار به‌ طور مستقیم با جان افراد سروکار دارند و به همین دلیل باید در خرید آن دقت داشت و نسبت به کیفیت قطعات آن اطمینان حاصل نمود.  

سخن پایانی

اهمیت استفاده از داربست و لوله‌های مخصوص آن در پروژه‌های ساختمانی، ساخت و ساز بناهای مرتفع بسیار زیاد است. قیمت این لوله‌ها نیز از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد که زمان خرید باید به آن ها توجه ویژه بشود. استحکام و ثبات داربست همراه با قدرت تحمل فشار بالا به کیفیت مواد به‌ کار رفته در تولید آن بستگی دارد. بدیهی است هرچه کیفیت این مواد بیشتر باشد، هزینه خرید آن نیز بیشتر می‌شود. از مزیت‌های اصلی داربست فلزی می‌توان به طول عمر زیاد، استحکام، مقاومت در برابر سایش و خوردگی، کاربردهای متنوع، افزایش ایمنی و تسریع فرایند کار پروژه اشاره کرد. علاوه­ براین استفاده از ابزار ایمن و استاندارد مقرون‌ به ‌صرفه است.

لوله داربست, مقالات در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 27 آبان 1402