دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، سید رسول خلیفه سلطانی در مورد پیش‌بینی هایی که درمورد قیمت فولاد و کاهش آن در بازار داخلی با احیای برجام گفت: با توجه به شرایط سیاسی حاکم و مذاکرات برجامی که مطرح است، احتمال اینکه با کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد مواجه شویم وجود دارد. تاثیر این مذاکرات بر نرخ ارز و بعد از آن بر روی فولاد در چه محدوده‌ قیمتی قرار گیرد هنوز نمیتوان پیش بینی خوبی داشت.

سید رسول خلیفه سلطانی گفت:

ممکن است که با کاهش نرخ ارز مواجه شویم و مسلما به تبع آن قیمت فولاد نیز کاهش خواهد یافت. در صورتیکه قیمت فولاد در بازارهای جهانی افزایش داشته باشد، با وجود این عوامل همچنان ممکن است قیمت فولاد روند کاهشی را طی کند. می توان گفت در حال حاضر احتمال افزایش قیمت در بازار نه وجود دارد و نه پیش‌بینی می‌شود.

وی در رابطه با این موضوع که تولیدکنندگان تمایلی برای فروش تولیدات خود در بازارهای داخلی ندارد، گفت: طبق آماری که گرفته شده است تولیدکنندگان فولاد بعضا تا دو برابر نیاز، که حدود ۱۴ الی ۱۵ میلیون تن است، تولید فولاد دارند. با در نظر گرفتن این مورد ، مشکلی از بابت تامین نیاز بازارهای داخل وجود ندارد. ضمن اینکه صادرات محدودیت‌هایی دارد همچنین هر تولیدکننده ای قادر به صادرات نیست؛ بنابراین اگر مازاد تولید روانه بازار نشود، تولیدکننده با بار تولیدی خود چه کاری کند؟

خلیفه سلطانی، در رابطه با خبرهای کذبی که در رابطه با افزایش قیمت فولاد در بازار منتشر می شود افزود: اینگونه خبرها بیشتر جنبه تبلیغ‌ داشته و هدف ایجاد جو روانی برای افزایش قیمت‌ها است.

وی همچنین عدم عرضه فولاد تولیدی توسط تولیدکننده به بازار را رد کرده و گفت: در آغاز هر سال جدید، بسیاری خرید مازاد انجام می‌دهند و انبارهای خود را پر می‌کنند، سپس با ایجاد یک جو روانی و دامن زدن به افزایش قیمت ها سعی بر افزایش قیمت ها دارند تا بتوانند کالای موجود خود را با قیمت بالاتر بفروشند. بر این اساس باید گفت ، نه تنها افزایش قیمت فولاد در بازار پیش‌بینی نمی‌شود، بلکه امکان کاهش قیمت‌ها با توجه به کاهش نرخ ارز نیز وجود دارد.