به نقل از خبرگزاری تسنیم 20 ام بهمن ماه عملیات احداث چهار طرح عظیم فولادی با حضور مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و  استاندار و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.

راه اندازی این طرح ها می تواند استان هرمزگان را به قطب مهم تولید فولاد تبدیل کند و با اشتغال زایی چند هزار نفری همراه باشد. کلنگ زنی فاز اول این پروژه همزمان با پروژه های تولید فولاد هرمزگان انجام شد. فاز دیگر این پروژه در فولاد هرمزگان تا پایان سال جاری و پروژه ی چهارم آن نیز طی 30 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذاری این پروژه نیز درست مانند دو پروژه قبلی از منابع داخلی شرکت فولاد هرمزگان و پیمانکاران داخلی بوده است و تلاش شده تا استفاده حداکثری از تولیدات داخلی بشود.

به نقل از ایلنا در حاشیه این مراسم مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت این پروژه می تواند با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی باعث ایجاد 2500 شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم شود. به عقیده ی وی هدف گذاری های آینده برای صنعت فولاد باید بر صادرات محصولات فولادی متمرکز باشد چرا که امروزه صنعت فولاد از نظر خودکفایی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

طبق اظهارات طیب نیا شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان برترین تولید کننده ورق سیاه و ورق روغنی در کشور با سرمایه گذاری در این طرح به دنبال تولید و تداوم آن، محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و همچنین سرمایه گذاری های بیشتر در این استان است چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط زیر ساختی، استان هرمزگان موقعیتی مناسب برای سرمایه گذاری دارد.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 خرداد 1401