به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن گفت: با همت مهندسان و تلاشگران ذوب آهن اصفهان در مجموعه مهندسی نورد، طراحی و تولید آزمایشی موفقیت‌آمیز تیرآهن شیبدار IPN200 براساس استاندارد DIN1025.EN10024 PART:1 انجام شد.

یوسف زاده در ادامه گفت: با توجه به برنامه ریزی معاونت بازرگانی ذوب آهن، برای تولید صادراتی تیرآهن بال شیبدار و در راستای سیاستهای شرکت ذوب آهن جهت تولید و توسعه پروفیل های طویل نوردی برای دستیابی به بازار محصولات جدید چه درداخل کشور و چه با اهداف صادراتی، برنامه مطالعه و ارزیابی امکانات لازم برای تولید این محصول، از حدود یک و نیم ماه قبل شروع شد.

وی افزود: پس از ارزیابی مثبت شرایط موجود درنورد 650، طراحی آن درکمتر از 20 روز تکمیل و مراحل آماده سازی غلتک ها و هادی ها نیز در کمتر از 20 روزخاتمه یافت که درنوع خود رکوردی جدید محسوب می شود.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن گفت: با توجه به اینکه در تولید این پروفیل از فولاد با گرید ST55 یا S335JP استفاده می شود، دارای استحکام مکانیکی بالاتر و از ممان اینرسی بالاتری در محور Y-Y برخوردار می باشد که پس از آبکاری با هدف افزایش مقاومت خوردگی، از این محصول با مصارف صنعتی در بخش صنعت برق به عنوان پایه های انتقال کابل برق فشارقوی، در کشورهای اطراف ایران کاربرد وسیعی دارد.

کانال گروه صبا

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 13 دی 1399