به نقل از پیام آوران معدن و فولاد ، به گفته ی علی حاجیان نژاد در دو ماه نخست سال جاری شرکت فولاد مبارکه توانست با تولید بیش از 506 هزار تن ورق سیاه رکورد جدیدی در زمینه تولید این ورق فولادی به ثبت برساند و رکورد پیشین خود را نیز ارتقاء بدهد.

وی در ادامه توضیح داد با شروع سال جدید کارکنان با روحیه ی بخش نورد گرم ، در یک کار گروهی ارزشمند موفق به تولید نیم میلیون تن ورق سیاه در بازه ی زمانی دو ماه شده اند و توانستند رکوردی غرور آفرین به ثبت برسانند. طی سالیان گذشته نیز کارکنان این بخش همواره با تمام توان در راستای تحقق اهداف شرکت و صنعت فولاد کشور تلاش کرده و پرچمدار تولید بوده اند. ایشان در مورد عملکرد این بخش در دوران تحریم افزود : ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه با وجود تحریم ها و تغییر وضعیت بازار ورق فولادی کشور ، توانست مطابق با شرایط پیش برود و نه تنها تولید خود را کاهش نداد بلکه نیاز بازار داخل را نیز بدون مشکل تامین کرد.

حاجیان نژاد در ادامه افزود مدیریت درست تولید ، تعمیرات و اقدامات کارشناسی درست و به جا عامل موفقیت بخش نورد گرم شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی چند سال گذشته بوده است تا جایی که امروز بیش از 70 درصد ورق سیاه مورد نیاز بازار در خط تولید این شرکت تولید می شود. خط تولید منحصر به فرد این مجموعه توان تولید گرید های مختلف و ابعاد متنوعی را دارد.

ایشان در مورد میزان تولید این ناحیه افزود : میزان تولید کاملا وابسته به ابعاد و گرید محصول تولیدی است، با توجه به این که طی سالیان گذشته عمده ی تولید این خط کارخانه ابعاد و گرید های بحرانی بوده است دست یابی به رکورد ها بسیار دشوار شده بود. علاوه بر آن مشکلات دیگری چون محدودیت انرژی ، اعمال تحریم ها و همه گیری کرونا نیز در مسیر دستیابی به رکورد تولید بوده است.

ورق سیاه در صنعت برای ساخت انواع پروفیل و لوله سیاه ، مخازن تحت فشار ، اسکلت فلزی ، سازه های دریایی ، کشتی سازی ، خودروسازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 21 خرداد 1402