مجموعه فولاد مکران در مراحل اول و دوم احداث آن، یک واحد تولید آهن اسفنجی ، دو واحد گندله سازی ، یک واحد فولاد سازی و یک واحد نورد سازی پیش بینی شده است، با سرمایه گذاری سه شرکت بزرگ همچون فولاد مبارکه ، چادرملو و گل گهر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی، افزود : بخشی از اتفاقاتی که در چابهار در حال انجام است به دلیل نگاه های بین المللی و بخشی هم به خاطر اهتمام دولت ها رقم خورده است.

کردی تصریح کرد : در بخش های زیربنایی و توسعه زیرساخت ها کارهای خوبی انجام شده است  و حدود سه هزار میلیارد تومان طی یک سال گذشته در چابهار سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به مجموعه پتروشیمی چابهار عنوان کرد : شش واحد پتروشیمی حدود ۵/ ۸ میلیون تن محصول در سال تولید می کنند.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به عملیات اجرایی مجموعه فولاد مکران گفت : این مجموعه در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار احداث می شود. این مجموعه، بزرگ ترین مجتمع فولاد کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: محصولات مجموعه فولاد سازی مکران کاملا صادراتی بوده و صاحبان این مجموعه سه شرکت سه فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو و گل گهر هستند و پایه های توسعه را در چابهار پی ریزی کرده اند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار عنوان کرد : جمعیت منطقه حدود ۶۰۰ هزار نفر است و شهرستان چابهار حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد بنابر این است که تقریبا ۵۰۰ هزار نفر در این منطقه مستقر شوند.