به نقل از خبرگزاری تسنیم در طرح اولیه احداث زنجیره فولاد در کردستان با سفر معاون اول رئیس جمهور به بیجار در خرداد ماه سال 94 مقرر شده بود زنجیره فولاد با ظرفیت 1.5 تن ورق سیاه ، 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی، 2.5 میلیون تن کنسانتره و 2.5 میلیون تن گندله ایجاد بشود. علی رضا زندیان، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار این پروژه ی زنجیره فولاد در بیجار در حالی خبر داد که سرنوشت این پروژه از 6 سال گذشته بعد از انجام فرآیند های اولیه اجرای پروژه و دستور احداث 2 واحد دیگر آهن اسفنجی در بیجار و قروه تا به امروز نامشخص بود.

علی رضا زندیان در مورد دیدار اخیر خود با وزیر صمت توضیح داد که ایشان بعد از تبادل نظر و گفت و گو در مورد زنجیره فولاد ، آمادگی خود را برای شروع عملیات اجرایی کارخانه فولاد اسفنجی در بیجار طی چند روز آینده اعلام کرد. وی افزود با آغاز عملیات اجرایی این پروژه کم کم زمینه جذب نیروی انسانی مورد نیاز در این پروژه هم فراهم می شود و به این منظور اطلاع رسانی خواهد شد. وی در ادامه از حمایت های وزیر صمت از این پروژه ی اشتغال زا خبر داد و افزود از مسئولان استانی هم انتظار می رود تمام تلاش خود را برای از بین بردن موانع پیش رو انجام دهند.

در جلسه ی نماینده ی مردم شهرستان بیجار با وزیر صمت پروژه ی احداث نیروگاه های برق برای تامین برق کارخانه فولاد و پتروشیمی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در مورد اجرای آن توسط بخش خصوصی گفت و گو هایی انجام شد.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 29 خرداد 1401