اغلب شرکتهای فولادسازی دنیا در یکسال گذشته با توجه به مشکلات نشات گرفته از کرونا با چالش های زیادی روبرو بودند اما در کشور چین گویا شرایط نه تنها بد نبوده بلکه خبر از افزایش سهم تولید در بازار فولاد چین است.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود بحران پیش رو و آسیب جدی که به اقتصاد کشورها وارد شده ، چین توانست رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه کند. گزارشها حاکی از افزایش حجم تولید این کشور را دارد به طوری که توانسته رکورد تازه ای برای خود ثبت کند.

سایت استیل نیوز در گزارش خود نوشت: توان تولیدی صنایع کشورها در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت اما چین تنها کشوری بود که نه تنها رکود در بازار فولاد را تجربه نکرد بلکه شاهد رشد آن نیز بودیم.

به گزارش وب سایت «استیل نت» : بر طبق آمار موجود، تولید فولاد در چین  هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. سهم چین در تولید فولاد دنیا به مرز ۵۷.۵ درصد رسید در حالیکه  در سال ۲۰۱۹ سهم این کشور در تولید فولاد دنیا برابر با ۵۳.۳ درصد بود. این در حالیست که در طی یک سال گذشته ۱.۷ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شد و که ۱.۳ درصد کمتر از سال قبل از آن بود.

نوسانات تولید ماهانه فولاد در چین

در برخی از ماه های میزان واردات این کشور بیش از صادرات بود. اتحادیه آهن و فولاد چین اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ صادرات فولاد از این کشور ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش پیدا کرد میزان صادرات این کشور حدود ۱۵ میلیون تن اعلام شد. در حالیکه واردات با افزایش ۶۰ درصدی همراه بود و میزان آن بالغ بر ۵۰ میلیون تن بود.

تمام فولاد تولیدی چین وارد بازار مصرف شد

این کشور از انتهای ماه آوریل سیاست افزایش تقاضا برای توسعه پروژه های زیرساختی را در دستور کار قرار داد و اجرای این طرح سبب شد تا در انتهای سال ۲۰۲۰ تمامی فولادهای موجود در انبارها وارد بازار شده باشد.

نگرانی فعالان صنعت فولاد از این بود که در این شرایط کرونایی تقاضای فولاد کم شود و این کسری روی قیمت فولاد در سال ۲۰۲۱ تاثیر بگذارد.

سایت «استیل نت» در این مورد نوشت: سیاست مصرفی فولاد در کشور چین حامی اصلی این صنعت بود و نقش مهمی را در بازار فولاد ایفا کرد. دولت چین بعد از کنترل کرونا اقدام به افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی و افزایش انگیزه مصرف در مردم کرد و این سبب شد صنعت فولاد چین بتواند رکوردهای تازه ای را ثبت کند.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 18 فروردین 1400