دنیای معدن – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه صدور ۲۹ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی پیش بینی شده است، گفت: ظرفیت تولید فولاد سمنان به بیش از ۲.۵ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهروز اسودی ظهر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ضمن بیان اینکه سه هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال در تولید محصولات فولادی استان سرمایه گذاری شده است، گفت: با توجه به صدور پروانه های بهره برداری در بخش فولاد، ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۷ واحد فولادی با ظرفیت بالغ بر دو میلیون و پانصد هزار تن در سال در استان سمنان فعالیت دارند، اضافه کرد: این واحدها انواع میلگرد، شمش و ورق فولادی را تولید می کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ نفر در واحدهای فولادی استان مشغول کار هستند، ابراز داشت: با تکمیل زنجیره فولاد ضمن افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات میزان اشتغال در کشور و استان نیز افزایش خواهد یافت.

اسودی با بیان اینکه صدور ۲۹ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: ارزش این طرح ها ده هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی ضمن بیان اینکه با بهره برداری از طرح های فولاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه های مهم دولت به شمار می رود که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 13 دی 1399