ایران در جایگاه معتبری در تولید فولاد جهان قرار دارد. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در منطقه خاورمیانه است و در تولید فولاد در سطح جهانی نیز نقش مهمی دارد. ایران در سال‌های اخیر توانسته است تولید فولاد خود را افزایش دهد و به عنوان یکی از عوامل اصلی تأمین نیازهای داخلی و صادرات فولاد به کشورهای دیگر، شناخته شود. به طور کلی، تولید فولاد در ایران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و اکنون کشورمان به عنوان یکی از عوامل تأمین فولاد در بازار جهانی به شمار می‌آید.

لیست بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان به ترتیب عبارتند از: ۱. چین ۲. هند ۳. ژاپن ۴. آمریکا ۵. روسیه ۶. کره جنوبی ۷. آلمان ۸. ترکیه ۹. برزیل ۱۰. اوکراین و ایران

این آمار فوق‌العاده و قرارگیری ایران در لیست 10 کشور اول در تولید فولاد، به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی است که در چند دهه اخیر به فعالیت مشغولند. در ادامه با صباپروفیل همراه باشید تا به معرفی بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایران یا به عبارت بهتر، غول های فولاد ایران بپردازیم. با توجه به اهمیت رتبه بندی شرکت های فولاد ایران، ما تلاش می‌کنیم تا این لیست را مطابق به‌روزرسانی‌های وزارت صنعت و معدن، همیشه آپدیت نگه داریم.

مطلب مرتبط: معرفی کارخانه های برتر ورق سیاه

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایران

نام شرکت استان/شهر سال تاسیس
فولاد مبارکه اصفهان اصفهان 1372
ذوب آهن اصفهان اصفهان 1350
مجتمع آهن و فولاد بافق یزد 1390
مجتمع فولاد راد همدان همدان 1390
صبا فولاد زاگرس خوزستان 1393
نورد و لوله سمنان سمنان 1372
شرکت فولاد کاویان اهواز 1370
کارخانه فولاد تاراز شهرکرد 1387
فولاد کویر کاشان کاشان 1385
شرکت فولاد آناهیتا گیلان گیلان 1389
گروه صنعتی درپاد تبریز تبریز 1380
آذر فولاد امین آذربایجان شرقی 1388
فولاد قائم رازی اصفهان 1387
نورد فولاد گیلان (حسن رود) گیلان 1383
شركت پروفیل فولادی اصفهان اصفهان 1371
شرکت فولاد امیر کبیر کاشان کاشان 1374
فولاد اکسین خوزستان خوزستان 1384
فولاد سیادن ابهر زنجان 1385
گروه صنعتی پرشین فولاد قزوین 1365
مجتمع فولاد کیان کاشان کاشان 1380
کارخانه نورد گرم سمنان سمنان 1383
مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول 1389
مجتمع فولاد خراسان نیشابور 1380
مجتمع فولاد شاهرود شاهرود 1385
فولاد امیرکبیر خزر رشت 1383
گروه صنعتی تهران شرق تهران 1380
مجتمع فولادی روی اندود کاوه ساوه 1373
شرکت صنایع هفت الماس قزوین 1375
مجتمع فولاد ظفر بناب بناب 1386
فولاد سیرجان حدید جنوب سیرجان 1388
نورد آریان فولاد قزوین 1380
فولاد البرز تاکستان تاکستان 1380
مجتمع فولاد الیگودرز الیگودرز 1382
شرکت فولاد خوزستان اهواز 1368
مجتمع فولاد گیلان گیلان 1382

 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان، یک شرکت تولید فولاد بزرگ در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۵۳ (1974 میلادی) تأسیس شده و یکی از پیشروهای صنعت فولاد در کشور محسوب می‌شود. فولاد مبارکه اصفهان در منطقه مبارکه، استان اصفهان واقع شده و به تولید انواع فولاد پیشرفته از جمله ورق، نوار، تیرآهن، لوله، میلگرد و محصولات فولادی دیگر می‌پردازد.

این شرکت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به تولید فولاد با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی متعهد است. همچنین، فولاد مبارکه اصفهان در زمینه حفظ محیط زیست و ایمنی کارکنان نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته و به حفظ استانداردهای مربوط به این حوزه‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

آدرس استان اصفهان ، شهر مباركه
کدپستی 8488111131
آدرس سایت https://www.msc.ir
شماره ثبت 7841
تلفن 031-52733618

شرکت فولاد مبارکه اصفهان


 

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۵۰ (1971 میلادی) تأسیس شده و در حال حاضر یکی از پیشروهای صنعت فولاد در ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. ذوب آهن اصفهان تولیدات گوناگون فولادی از جمله ورق، تیرآهن، پروفیل، نبشی و قوطی را در سبد محصول خود دارد. این شرکت در استان اصفهان واقع شده و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به تولید فولاد با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی می‌پردازد.

طرح‌های توسعه:

نظر به این که پویایی و ادامه حیات مجموعۀ صنعتی بزرگی همچون ذوب‌آهن، در گروی برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه و نوسازی می‌باشد، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان همواره این موضوع مهم را در دستور کار خود داشته است. برنامه‌ریزی و اجرای اینگونه طرح‌ها تاکنون در دو محور اصلی زیر انجام گردیده است:

  1. پروژه‌های زیست محیطی
  2. طرح‌ها و پروژه‌های توسعه، بازسازی و نوسازی که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  1. پروژه تولید ریل
  2. گوگرد زدایی از چدن مذاب
  3. ایستگاه ریخته‌گری شماره ۵
  4. کارگاه اکسیژن جدید به ظرفیت h۲۵۰۰۰ Nm۳
  5. تزریق پودرزغال
  6. گندله سازی
آدرس اصفهان، انتهای اتوبان ذوب آهن، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
کدپستی
آدرس سایت https://www.esfahansteel.ir
شماره ثبت 25230
تلفن 031-52573696

ذوب آهن اصفهان


 

مجتمع آهن و فولاد بافق

مجتمع آهن و فولاد بافق یکی از بزرگترین و معروفترین شرکت‌های تولید فولاد در ایران است که در سال 1390 تأسیس شد. این مجتمع در شهرستان بافق، استان یزد واقع شده و در حوزه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند.

مجتمع آهن و فولاد بافق تولیدات متنوعی از جمله ورق، نوار، تیرآهن، میلگرد، تسمه فولادی و سایر محصولات فولادی را در اختیار دارد. این مجتمع با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به تولید فولاد با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی متعهد است.

همچنین، مجتمع آهن و فولاد بافق به حفظ محیط زیست و ایمنی کارکنان نیز توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه‌ها استانداردهای بالا را رعایت می‌کند. بافق از نظر واحد تولید فولاد یکی از مهمترین مراکز صنعتی در ایران است و نقش مهمی در تأمین نیازهای داخلی و صادرات فولاد دارد.

مجتمع آهن و فولاد بافق


 

مجتمع فولاد راد همدان

آغاز فعالیت مجتمع فولاد راد همدان سال 1390 در یک زمین 50 هزار متر مربعی شروع شد و شش سال بعد در سال 1396 به بهره برداری رسید. اکنون ظرفیت مجتمع فولاد راد همدان سالانه بالغ بر 500 هزار تن مقاطع فولادی است. این کارخانه با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، محصولات خود را بر طبق استاندارد جهانی DIN تولید می‌کند.

فولاد راد همدان با اخذ استاندارد SNSO 3132 و استاندارد BS 4449 بریتانیا از بزرگترین کارخانه‌های ایران در زمینۀ تولید و ساخت انواع میلگرد است.


 

صبا فولاد زاگرس

مجتمع فولاد صبا زاگرس، یک شرکت تولید فولاد در استان خوزستان است که در حوزه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند. مجتمع فولاد صبا زاگرس با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به تولید ورق‌های فولادی گرم و سرد، نوارهای فولادی، تسمه‌های فولادی، میلگردها و سایر محصولات فولادی می‌پردازد.

شرکت صبا فولاد زاگرس با احداث مجتمع صنعتی در دو فاز تولید مقاطع فولادی و فولادسازی، نقش بزرگی در راستای افزایش تولیدات داخلی در شهرک صنعتی سفید دشت چهار محال و بختیاری ایفا می‌نماید.

این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد در ایران شناخته می‌شود و در جهت تأمین نیازهای داخلی و صادرات فولاد نقش مهمی را ایفا می‌کند. همچنین، مجتمع فولاد صبا زاگرس نیز به حفظ محیط زیست و ایمنی کارکنان اهمیت زیادی می‌دهد و تلاش می‌کند تا استانداردهای مربوط به این حوزه‌ها را رعایت کند.


 

نورد و لوله سمنان

مجتمع فولاد نورد و لوله سمنان، یک شرکت تولید فولاد و لوله در سمنان است که در حوزه تولید محصولات فولادی و لوله‌های فولادی فعالیت می‌کند. مجتمع فولاد نورد و لوله سمنان به تولید ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، پروفیل‌های فولادی و لوله‌های فولادی می‌پردازد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، سعی می‌کند تا محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی را تولید کند.

مجتمع فولاد نورد و لوله سمنان به حفظ محیط زیست و ایمنی کارکنان اهمیت می‌دهد و سعی در رعایت استانداردهای مربوط به این حوزه‌ها دارد. با توجه به نیازهای داخلی و صادرات، مجتمع فولاد سمنان نقش مهمی در تأمین محصولات فولادی در بازار داخلی و خارجی ایفا می‌کند.


 

شرکت فولاد کاویان

شرکت فولاد کاویان (Kaavian Steel Company) یک شرکت تولید فولاد در استان خرمشهر و شهر اهواز است که در حوزه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند. شرکت فولاد کاویان به تولید ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، تیرآهن، میلگردها و محصولات فولادی دیگر می‌پردازد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، سعی می‌کند تا محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی را تولید کند.

شرکت فولاد کاویان به حفظ محیط زیست و ایمنی کارکنان اهمیت می‌دهد و سعی در رعایت استانداردهای مربوط به این حوزه‌ها دارد. همچنین، با تأمین نیازهای داخلی و صادرات، شرکت فولاد کاویان در بازار داخلی و خارجی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این کارخانه یکی از تولیدکنندگان نوپا در زمینه ورق سیاه است و ظرفیت تولید سالانه آن بالغ بر 1 میلیون تن است. فولاد کاویان ورق سیاه را در ضخامت‌های 1 تا 12 میلی‌متر و عرض‌های 1000 تا 1500 میلی‌متر تولید می‌کند.

آدرس کارخانه کیلومتر ۹ جاده اهواز – خرمشهر
آدرس دفتر مرکزی تهران خیابان آفریقا، بلوار آرش، شماره ۳۸
آدرس سایت http://www.kaaviansteel.com
تلفن کارخانه 061-33311000
تلفن دفتر مرکزی 021-87250

شرکت فولاد کاویان


 

کارخانه فولاد تاراز

شرکت فولاد تاراز در سال 1387 در شهر کرد مرکز استان چهار محال بختیاری با سرمایه گذاری شرکت آتیه فولاد نقش جهان و شرکای دیگر تاسیس شد. نام این شرکت از کوهی عظیم با نام تاراز که یکی از زیبایی‌های شهرکرد است، گرفته شده است. در سال 1395 و با حضور معاون اول رییس جمهور این شرکت در سال 1395 افتتاح و به بهره برداری رسید.

این شرکت دارای تجهیزات پیشرفته و روز دنیا برای تولید ورق گالوانیزه به شکل غوطه‌وری گرم تا ظرفیت تولید 260 هزار تن در سال می‌باشد. شرکت فولاد تاراز تنها تولیدکننده گالاواتارز که ورق گالوانیزه رنگی که محصول زیبا و تولید شده توسط این شرکت است، می‌باشد .

ورق‌های گالوانیزه با پوشش Thin organic coatingرنگی از ویژگی‌هایی است که فولاد تاراز به عنوان اولین تولید کننده آن در کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود. از ویژگی‌های این نوع از پوشش‌ها که بر روی لایه گالوانیزه اعمال می‌شود، می‌توان به خاصیت رنگی بودن بالا که موجب زیبایی ورق می‌شود، اشاره کرد.


 

فولاد کویر کاشان

شرکت فولاد کویر کاشان یکی از شرکت‌های تولید فولاد در استان اصفهان و شهر کاشان است. فولاد کویر کاشان در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند و به تولید ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، تیرآهن، میلگردها و سایر محصولات فولادی می‌پردازد.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به تولید محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی متعهد است. شرکت فولاد کویر کاشان نیز در تأمین نیازهای داخلی و صادرات فولاد نقش مهمی را ایفا می‌کند و به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در صنعت فولاد ایران شناخته می‌شود.

مجتمع فولاد کویر بعنوان بزرگترین تولید کننده میلگرد در کشور، بزرگترین تولید کننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران می‌باشد. این مجتمع با تکیه بر توان داخلی متخصصین جوان خود توانسته است در حوزه‌های افزایش ظرفیت تولید مجتمع بدون استفاده از دانش خارجی، تولید محصولات جدید فولادی در تمامی موارد که شامل ۴۰ گرید فولادی و ۴۵۰ سبد محصولی، برای اولین بار در کشور را رقم زند.

فولاد کویر بزرگترین تولید کننده میلگرد شاخه و کلاف در کشور است که در حال حاضر ۱۰ درصد از میلگرد ساختمانی کشور را تامین می‌کند و محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر رفع نیازهای مستقیم میلگرد شاخه کشور، نیاز‌های صنایع وابسته به کلاف‌های فولادی را نیز تامین کرده و زمینه ساز افزایش تولیدات صنایع پایین دستی فولاد است.


 

شرکت فولاد آناهیتا گیلان

شرکت فولاد آناهیتا گیلان، یک شرکت تولیدی در زمینه فولاد و فرآورده‌های فولادی در استان گیلان است که در اواخر سال 1389 در زمینی به مساحت 20908 متر مربع و با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی در صنعت فولاد، به ثبت رسید. این شرکت در شهرستان آستارا واقع شده و فعالیت خود را در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی انجام می‌دهد.

شرکت فولاد آناهیتا گیلان در سال 1378 به عنوان یک واحد صنعتی فولادی تأسیس شد و از آن زمان به بعد، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به تولید محصولات فولادی با کیفیت بالا می‌پردازد. محصولات این شرکت شامل میلگردهای فولادی، پروفیل‌های فولادی، ورق‌های فولادی و لوله‌های فولادی می‌باشد.

فولاد آناهیتا گیلان با رعایت استانداردهای بین‌المللی کیفیت و استفاده از روش‌های مدیریتی موثر، سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت و رضایت مشتری دارد. شرکت فولاد آناهیتا گیلان مفتخر است که با برخورداری از نیروهای متخصص و کارآمد و با توجه به توان تحقیقاتی و آموزشی خود، با استقرار سیستم‌های نوین مدیریت و کنترل کیفیت، به عنوان طرح صنعتی نمونه سال 1391 شناخته شود و هم اکنون نیز با اخذ نشان استاندارد ملی ایران که گواه تضمین کیفیت محصولات خود می‌باشد، توانایی تولید میلگرد ساختمانی منطبق با استاندارد 3132 ISIRI را دارد.

شرکت فولاد آناهیتا گیلان


 

گروه صنعتی درپاد تبریز

گروه صنعتی درپاد یکی از بزرگترین گروه‌های صنعتی در ایران است که در زمینه تولید و عرضه محصولات فلزی و فولادی فعالیت می‌کند. مرکز اصلی این گروه در شهر تبریز واقع شده است و شامل چندین شرکت تولیدی و صنعتی می‌باشد. گروه صنعتی درپاد با بیش از چهار دهه تجربه در عرصه صنعت و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، تولیدات متنوعی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. برخی از فعالیت‌های این گروه عبارتند از:

1. تولید و فروش محصولات فولادی: این شامل ورق‌ها، نبشی‌ها، میلگردها، پروفیل‌ها و سایر محصولات فولادی است. گروه درپاد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در تولید این محصولات، به استانداردهای کیفیت بالا پایبند است.

2. تولید و توزیع لوله‌های فولادی: گروه درپاد لوله‌های فولادی در انواع و سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌کند. این لوله‌ها برای مصارف مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب استفاده می‌شوند.

3. تولید ورق‌های گالوانیزه: گروه درپاد ورق‌های گالوانیزه با پوشش روی و روکش ضدزنگ تولید می‌کند. این محصولات در برابر زنگ زدگی مقاوم بوده و برای استفاده در صنایع ساختمانی، خودروسازی و سایر صنایع استفاده می‌شوند.

4. تولید محصولات آلومینیومی: درپاد نیز در زمینه تولید محصولات آلومینیومی فعالیت می‌کند که شامل ورق‌ها، پروفیل‌ها و محصولات فرآوری شده آلومینیوم می‌باشند.

گروه صنعتی درپاد تبریز


 

آذر فولاد امین

صنایع آذر فولاد امین در اوایل سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت 14 هکتار در منطقه تیکمه‌داش با اخذ مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت تاسیس شده است. این شرکت با نام تجاری AFA STEEL نزد اداره کل مالکیت صنعتی ثبت شده است. احداث کارخانه در دو فاز مختلف به شرح زیر در نظر گرفته شده است: فاز اول : احداث کارخانه نورد میلگرد به ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن در سال و فاز دوم : احداث کارخانه نورد میلگرد، به ظرفیت اسمی 6۰۰ هزار تن در سال.

این شرکت از سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ گواهینامه ISO9001 شده و در حال حاضر دارای گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریت از شرکت BAS انگلستان می‌باشد. در حال حاضر این شرکت با توانمندی‌های موجود به لحاظ تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی و همچنین نیروی انسانی متخصص و ماهر، در حال تولید محصولات فوق بوده و با انبوهی از تجربیات ارزشمند در زمینه تکنولوژی و توان قابل توجه در صنعت فولاد، بخشی از نیازمندی کشور و منطقه را برآورده می‌سازد و این توانمندی شرکت آذر فولاد امین را همگام با سایر کارخانجات داخلی برای برداشتن گام‌های بلند به سوی خودکفایی یاری می‌دهد.


 

فولاد قائم رازی

کارخانه قائم پروفیل رازی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت جهان پروفیل پارس است. این کارخانه در سال ۱۳۸۷ در شهرک صنعتی رازی در اصفهان تاسیس شد. این مجتمع در دو فاز فعالیت دارد. فاز اول، خط تولید نورد سرد است که در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید. فاز دوم این مجموعه شامل خط تولید نورد گرم است. این فاز در سال ۱۳۹۱ شروع و در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید. استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز و بکارگیری نیروهای متخصص باعث تولید محصولات با کیفیت در این کارخانه شده است.


 

نورد فولاد گیلان (حسن رود)

نورد فولاد گیلان یکی از شرکت‌های تولیدکننده فولاد در ایران است. این شرکت در شهر رشت واقع شده و به عنوان یکی از واحدهای تابعه شرکت سهامی نورد و پرورش فولاد گیلان فعالیت می‌کند. نام دیگر این شرکت “نورد حسن رود” است که به دلیل واقع شدن در منطقه حسن رود شناخته می‌شود.

نورد فولاد گیلان در زمینه تولید میلگردها، نبشی‌ها و ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند. تولیدات این شرکت برای انواع صنایع ساختمانی، خودروسازی، ماشین‌آلات و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ در شمال کشور به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی تأسیس گردید.


 

شركت پروفیل فولادی اصفهان

شركت پروفیل فولادی اصفهان یكی از بزرگترین تولیید كنندگان بیش از ۱۳۰ نوع از محصولات فلزی است كه توانسته با دارا بودن كادر فنی و مهندسی مجرب و ماشین آلات و ابزار آلات دقیق روز دنیا، نامی آشنا و معتبر در این زمینه كسب نماید. همچنین شرکت پروفیل فولادی اصفهان اولین تولید کننده سازه‌های فلزی جان سینوسی در ایران است که توانسته هزینه ساخت سوله و پل جرثقیل را تا حد زیادی کاهش دهد. مجموعه كارخانه‌های این شركت در استان اصفهان، مناطق صنعتی درچه، مباركه و اشترجان قرار گرفته‌اند كه از نظر اقلیمی برای ارسال بار به تمامی نقاط كشور سهولت دارد و در مركزیت ترانزیت داخلی قرار گرفته است.

محصولات شرکت پروفیل فولادی اصفهان شامل انواع پروفیل‌های مختلفی مانند پروفیل‌های H، پروفیل‌های I، پروفیل‌های U و سایر اشکال هندسی فولادی است. این پروفیل‌ها در صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع فلزی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شوند. همچنین، شرکت پروفیل فولادی اصفهان در تولید محصولات دیگری نیز مانند ورق‌های فولادی، لوله‌های فولادی و محصولات آلیاژی فولادی فعالیت می‌کند.


 

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان یکی از شرکت‌های بزرگ فولادسازی در ایران است. این شرکت در شهر کاشان، استان اصفهان قرار دارد و در زمینه تولید و فرآوری فولاد فعالیت می‌کند. شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در سال 1374 با نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان و با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم تاسیس گردید.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در طول سال‌ها توانسته است با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، به یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های فولادسازی در ایران تبدیل شود. فعالیت‌های اصلی این شرکت شامل تولید و فرآوری محصولات فولادی از جمله ورق‌های گالوانیزه، ورق‌های آلومینیومی، لوله‌های صنعتی و پروفیل‌های فولادی است.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با توجه به کیفیت محصولات خود، قدرت تولید بالا و صادرات به بازارهای بین‌المللی، در بین شرکت‌های فولادسازی معتبر در ایران شناخته شده است. همچنین، این شرکت در حفظ محیط زیست و رعایت استانداردهای ایمنی نیز نقش مهمی دارد و سعی در بهره‌وری از منابع طبیعی و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید دارد. به عنوان یکی از شرکت‌های مهم در صنعت فولادسازی، فولاد امیرکبیر کاشان تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور دارد و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه صنعت فولاد در ایران دارد.


 

فولاد اکسین خوزستان

این کارخانه دومین تولیدکننده بزرگ ورق سیاه در ایران است و ظرفیت تولید سالانه آن بالغ بر 2 میلیون تن است. فولاد اکسین ورق سیاه را در ضخامت‌های 1 تا 12 میلی‌متر و عرض‌های 1000 تا 1500 میلی‌متر تولید می‌کند. این شرکت در زمینه تولید و فرآوری فولاد فعالیت می‌کند. فولاد اکسین خوزستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در ایران است و محصولات آن شامل ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، میلگردها و سایر محصولات فولادی است. این شرکت در بخش صنعتی کشور نقش مهمی را بازی می‌کند و به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه خوزستان کمک می‌کند.

فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید. این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می‌دارد.

آدرس کارخانه اهواز- کیلومتر ۱۰ جاده بندر امام خمینی
شماره ثبت ۲۴۸۲۴۷
آدرس سایت https://oxinsteel.ir
تلفن کارخانه 061-32909000
کدپستی 6178813111

فولاد اکسین خوزستان


 

فولاد سیادن ابهر

فولاد سیادن ابهر یک شرکت فولادی در شهر ابهر در استان زنجان است. این شرکت در زمینه تولید و فرآوری فولاد فعالیت می‌کند. فولاد سیادن ابهر یکی از تولیدکنندگان معتبر فولاد در ایران است و به تولید محصولاتی مانند ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، و تیرآهن می‌پردازد. شرکت فولاد سیادن ابهر در توسعه صنعت فولاد و اشتغالزایی در منطقه ابهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

این مجموعه در سال 1390 به عنوان کارآفرین برتر استان زنجان و واحد نمونه صنعت و معدن و در سال 1391 موفق به اخذ نشان عالی مدیریت شد. کارخانه فولاد سیادن ابهر در کیلومتر هفت جاده تاکستان شهرستان ابهر زنجان واقع شده است. میلگرد سیادن ابهر در زمره تولیدات با کیفیتی قرار دارد که بخشی از بورس کالا را به خود اختصاص داده و نسبت قیمت و کیفیت آن موجب شده جایگاه خوبی در بازار داخلی ایران به دست آورد.

شرکت فولاد ابهر تولیدات با کیفیت، استفاده از فناوری‌های روز دنیا، بهره‌گیری از کادر متخصص و فنی و تجهیز کارخانه با برترین ماشین آلات را خط مشی قرار داده و تحقق این مهم تمام توان و نیروی خود را به کار بسته است. تولیدات این مجموعه و تلاش‌های مسئولین مربوطه در استان زنجان قابل چشم‌پوشی نیست. با وجود این مجموعه و سایر مجموعه‌های فولادی، استان زنجان در حال تبدیل شدن به قطب فولادی ایران است.


 

گروه صنعتی پرشین فولاد

گروه صنعتی پرشین فولاد یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در صنعت فولادسازی در ایران است. این گروه در زمینه تولید و عرضه محصولات فولادی فعالیت می‌کند. محصولات اصلی این گروه شامل ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، ورق‌های گالوانیزه، میلگردها و محصولات مربوط به صنعت فولاد می‌باشند.

گروه صنعتی پرشین فولاد در سال 1365 با هدف توسعه صنعت فولادسازی در ایران تأسیس شد. این گروه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، توانسته است محصولات با کیفیت بالا و استاندارد جهانی را تولید کند.

با توجه به تمرکز گروه پرشین فولاد بر روی کیفیت محصولات و رعایت استانداردهای بین‌المللی، محصولات این گروه در بازار داخلی و خارجی استقبال خوبی داشته‌اند. همچنین، این گروه در زمینه صادرات فولاد نیز فعالیت می‌کند و محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

گروه صنعتی پرشین فولاد تمامی مراحل تولید فولاد را در داخل کشور پوشش می‌دهد، از جمله استخراج مواد معدنی، ذوب آهن، تولید فولاد و فرآوری محصولات نهایی. این گروه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فولادسازی در ایران محسوب می‌شود و در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.


 

مجتمع فولاد کیان کاشان

مجتمع فولاد کیان کاشان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مجتمع‌های فولادسازی در ایران است. این مجتمع در شهر کاشان واقع شده و در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند. مجتمع فولاد کیان کاشان در سال 1380 تأسیس شد و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته، توانسته است به تولید محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی بپردازد. این مجتمع در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی، نوارهای فولادی، تیرآهن، و میلگردهای مختلف فعالیت می‌کند.

مجتمع فولاد کیان کاشان با توجه به تمرکز خود بر کیفیت محصولات، رعایت محیط زیست و ایمنی کارکنان، توانسته است جایگاه قابل توجهی در بازار داخلی و خارجی کسب کند. محصولات این مجتمع با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شوند و برای استفاده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنعت دریایی مناسب هستند.

همچنین، مجتمع فولاد کیان کاشان به عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی استراتژیک در ایران شناخته شده است و نقش مهمی در توسعه صنعت فولادسازی و اقتصاد کشور ایفا می‌کند. این مجتمع به عنوان یکی از صادرکنندگان فولاد ایران به بازارهای بین‌المللی نیز فعالیت می‌کند.


 

کارخانه نورد گرم سمنان

شرکت نورد گرم سمنان در سال 1383 در 7 کیلومتری جاده سمنان دامغان و در انتهای شهرک صنعتی شرق تاسیس گردید. این شرکت با هدف تولید انواع میلگرد ساده و آجدار آغاز به کار کرد. ظرفیت تولید این کارخانه 230 هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال است. در این راستا یکی از اهداف توسعه طلبانه کارخانه فولاد سمنان تولید شمش با ظرفیت 1 میلیون تن در سال است.


 

مجتمع فولاد روهینا جنوب

احداث مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ در زمینی با مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در استان خوزستان شهرستان دزفول در فاصله ۷ کیلومتری جاده دزفول- شوشتر آغاز گردید. این مجتمع با برخورداری از یک واحد نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد، به نام ريبار و یک واحد ذوب و نورد پیوسته ۴۵۰ هزار تنی، به نام میدا، ضمن تامین بخشی از نیازهای کشور، این پتانسیل را دارد که یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی نیز باشد. فاز اول، نورد میلگرد ریبار: نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد فاز دوم، ذوب و نورد پیوسته میلگرد: ۴۵۰ هزار تن شمش و ۴۵۰ هزار تن میلگرد آماده بهره‌برداری در سال ۱۳۹۸ از ویژگی‌های مهم این طرح، پیوستگی کامل خطوط تولید می‌باشد بدین معنا که شمش خروجی از ریخته‌گری این بخش بدون برش و کوره میانی وارد خط تولید نورد می‌گردد. این تغذیه گرم و پیوسته در کلیه مراحل باعث صرفه‌جویی حداقل 30 درصدی در انرژی مصرفی کارخانجات خواهد شد.


 

مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان، به عنوان بزرگ‌ترین قطب صنعتی شرق کشور، از سال 1380 رسماً وارد باشگاه تولیدکنندگان فولاد کشور شده است. این شرکت در راستای سیاست اقتصادی دولت مبنی بر خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و استاندارهای ملی و بین‌المللی محصول و مدیریت در صنعت و نیز برخورداری از کادر فنی مجرب، در زمینه تولید میلگرد، شمش، آهن اسفنجی و بریکت فعالیت می‌نماید.

فولاد خراسان طلایه‌دار فناوری نوین در صنعت فولاد است و دارای استانداردهای معتبر جهانی و کیفیت در محصولات فولادی است که در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام این مجتمع عظیم صنعتی 1/4 میلیون تن در سال شامل: (کارخانه نورد با ظرفیت سالانه تولید 600 هزارتن، کارخانه فولادسازی شماره 1و 2 با ظرفیت 1/4 میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی 1و 2 با ظرفیت 1/6 میلیون تن و کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال) و با ایجاد اشتغال 5 هزار نفر به طور مستقیم می‌باشد که محصولات آن در صنایع ساختمانی، عمرانی، شرکت‌های نورد کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 

مجتمع فولاد شاهرود

شرکت فولاد شاهرود (سهامی عام) در سال 1380 تاسیس و تحت شماره 1291 در تاریخ 1380/02/08 در اداره ثبت اسناد و املاک شاهرود به ثبت رسیده است. محل کارخانه کیلومتر 10 جاده شاهرود به دامغان واقع شده است.

فعالیت‌های اصلی این شرکت عبارتند از:

  1. طراحی، ساخت و تولید انواع مصنوعات فلزی و غیر فلزی و فولادی، انجام خدمات فلزی (شکل دادن انواع ورق فولادی و سایر مقاطع فولادی) و تهیه شمش فولادی
  2. طراحی و ساخت و راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و بهره‌برداری از آن، ساخت قطعات و ماشین‌آلات و تهیه و تولید انواع فرآورده‌های شیمیایی، معدنی، آلی و فلزی و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات مذکور.
  3. انجام هر گونه عملیات فنی، خدماتی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در سایر شرکت‌ها.
  4. خرید و فروش سهام، ارائه خدمات مهندسی و مدیریتی، قبول یا اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور
  5. انجام هرگونه عملیات فنی، بازرگانی، اقتصادی، اعتباری و انجام کلیه مبادلات تجاری از قبیل خرید و فروش، صادرات و واردات در جهت اهداف شرکت و انجام سایر مواردی که مرتبط با اهداف شرکت باشد.

مجتمع فولاد شاهرود


 

فولاد امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیرخزر با چشم انداز دستیابی به سازمانی مشتری مدار، تاثیرگذار، خوشنام و پیشرو در صنایع فولاد کشور، در سال 1383 در زمینی به مساحت 15هکتار در شهرک صنعتی رشت تاسیس گردید. این مجموعه از سال 1385 با ظرفیت تولید 750 هزارتن انواع میلگرد فولادی در 3 خط و با بکارگیری 400 نفر نیروی کار مستقیم در حال فعالیت می‌باشد. فولاد امیرکبیر خزر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع میلگردهای صنعتی و ساختمانی در سایزهای 8 الی40 با گریدهای مختلف مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 و استانداردهای جهانی DIN, ASTM, GOST, TS می‌باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نورد و اتوماسیون خطوط تولیدی از نظر کنترل درجه حرارت و سرعت سرد کردن و وجود سیستم ترمکس، این امکان بوجود آمده است که بتوان میلگرد با گرید 500 را با قابلیت جوش پذیری و خواص مکانیکی مطلوب تولید نمود و خوشبختانه سازمان ملی استاندارد ایران نیز همگام با استانداردهای معتبر جهانی در بازنگری جدید، میلگردهای آجدار 500 را تصویب و به مرحله اجرا گذاشته است. در این راستا مجتمع فولاد امیرکبیر خزر که از بدو تأسیس در جهت تولید میلگردهای آجدار با گرید A3 فعالیت نموده با تصویب استاندارد جدید نسبت به تولید انبوه میلگرد آجدار با گرید 500 در کلیه سایزها اقدام نموده است که به عنوان اولین تولیدکننده گرید A4 در ایران موفق به کسب گواهینامه استاندارد شده است.

کلیه میلگردهای تولیدی این مجموعه دارای مشخصه مارک تجاری A.K.S می‌باشد که محصول تولیدی آن را از سایر شرکت‌ها متمایز نموده و امکان ردیابی در بازار به جهت مشتری مداری و رقابت‌پذیری را نسبت به سایر تولیدکنندگان فراهم نموده است.


 

گروه صنعتی تهران شرق

کارخانه لوله و پروفیل تهران شرق در سال ۱۳۸۰ با هدف تولید انواع لوله و پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی و ساخت اسکلت‌های سنگین فلزی پیش‌ساخته تاسیس شد. ظرفیت تولیدی این مجموعه در حال حاضر ۲۲۰.۰۰۰ تن لوله می‌باشد.

گروه تهران شرق با تولید محصولات متنوع (تا سایز ۸ اینچ و ضخامت ۱۰ میلی متر) توانسته است به بازارهای صادراتی آسیای میانه، عراق و افغانستان نیز دست پیدا کند. گروه صنعتی تهران شرق سعی دارد با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد اولیه، پیشرفته‌ترین ماشین آلات تولید و جدیدترین تکنولوژی، بهترین لوله و پروفیل به مصرف کنندگان گرامی ارائه نماید. در تهران شرق، محصولات پس از انجام یکسری فرآیند بر روی ورق‌های فولادی به محصول قابل مصرف تبدیل می‌شود.


 

مجتمع فولادی روی اندود کاوه

مجتمع فولادی روی اندود کاوه واقع در شهر صنعتی کاوه (شهرستان ساوه) یکی از تولید کنندگان اصلی ورق گالوانیزه در کشور با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته و با ظرفیت سالانه 150 هزار تن می‌باشد. این شرکت علاوه بر واردات ورق‌های رنگی و همچنین محصولات آرسلور میتال قزاقستان، با عرضه محصولات فولاد مبارکه اصفهان امکان تامین سایر نیازهای مشتریان را نیز فراهم نموده است. کلیه محصولات ارائه شده به صورت کویل، شیت و انواع فرمینگ جهت مصرف در صنایع مختلف به بازار عرضه می‌گردد.


 

شرکت صنایع هفت الماس

این شرکت با هدف توليد انواع ورق گالوانيزه، نورد سرد، استنلس استيل (فولاد ضد زنگ) و ساير مقاطع فولادی در سال ١٣٧٥ تاسيس گرديد. عمليات عمرانی اين شركت در سال ١٣٨٠ آغاز و در سال ١٣٨٢ با ظرفيت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق گالوانيزه با ضخامت ٣/٠ تا ٢ ميليمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ ميليمتر به بهره برداری رسيد. توليدات ورق گالوانيزه اين شركت پاسخگوی ١٥ درصد نياز بازار داخلی بوده و حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد از كل ظرفيت توليد نيز در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

اين شركت ضمن دريافت لوح تقدير از سوی وزير محترم صنايع و معادن به عنوان واحد نمونه صنعتی، دومين توليدكننده ورق گالوانيزه در كشور است كه علاوه بر ايجاد اشتغال در منطقه سهم بسزايی جهت تحقق خود كفايی توسعه صنعتی و رشد اقتصادی كشور دارا می‌باشد.

دريافت نشان استاندارد ملی و گواهی كيفيت ISO ٩٠٠١:٢٠٠٨ در توليد ورق‌های گالوانيزه حاكی از عزم راسخ اين شركت در تحول و دسترسی به كيفيت برتر بوده و در ادامه اين شركت در راستای اخذ گواهینامه های معتبر بين المللی از جمله ISO ١٨٠٠٠ و ISO ١٤٠٠٠ و EFQM گام بر می‌دارد.

هم اكنون آزمايشگاه‌های مجهز شركت صنايع هفت الماس با اخذ گواهينامه تائيد موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران توانایی ارائه خدمات آزمايشگاهی جهت انجام آزمون‌های مختلف بر روی انواع ورق و مقاطع فولادی، گالوانيزه به روش گرم پيوسته و … را دارا می‌باشد.


 

مجتمع فولاد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب از سال ۱۳۸۶ با تجهیز امکانات زیربنایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید میلگرد در سایزهای مختلف و تکیه بر دانش داخلی و تکنولوژی روز دنیا در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع به بهره برداری رسید و با تلاش شبانه روزی مدیران خلاق، متخصصین پرسنل توانمند و کارکنان خستگی ناپذیر در سه شیفت کاری ظرفیت اسمی خود را به ۲۰۰ هزار تن در سال رساند و این حرکت باعث شد تا گروه سرمایه‌گذاری ظفر بناب اقدام به توسعه این واحد گرفته و فاز دوم آن را در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع با نام تجاری مجتمع فولاد ظفر نوین گستر بناب احداث و وارد چرخه تولیدات صنعتی کشور نماید. با بهره‌برداری از این فاز که ظرفیت اسمی تولید آن بالغ بر ۳۰۰ هزار تن در سال می‌­باشد مجموعه صنعتی فولاد ظفر بناب سهم قابل توجهی از تولیدات فولاد شمال غرب کشور را به خود اختصاص داده است.

مجتمع فولاد ظفر بناب


 

فولاد سیرجان حدید جنوب

شرکت ذوب آهن و تولید میلگرد سیرجان حدید جنوب با هدف تولید انواع محصولات فولادی و تامین نیاز منطقه با مجوز وزارت صنعت معدن و تجارت تاسیس و با شماره ثبت 2666 به ثبت رسیده است. این شرکت در زمینی بالغ بر 40.000 متر مربع و با بیش از 20.000 متر مربع فضای کارگاهی شامل خط تولید، کارگاه‌های تراشکاری، جوشکاری، آزمایشگاه و… با دارا بودن مجموعه‌ای از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و با برخورداری از آخرین دستاوردها و فناوری روز دنیا در حوزه تولید فولاد و بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص و مجرب توانسته محصولات خود را که شامل تولید انواع میلگرد A2 و A3 از سایزهای 10 الی 32 میلی‌متر می‌باشد را مطابق با استانداردهای ملی ایران و اروپا تولید کند و به بازارهای داخل و خارج عرضه نماید.


 

نورد آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی اعم از نبشی، ناودانی، تیرآهن، ریل و میلگرد در شهرستان بوئین زهرا تاسیس گردید. در حال حاضر این مجموعه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی تمام خصوصی در کشور و خاورمیانه تبدیل گردیده است. این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰۰ متر مربع در کیلومتر ۱۵ جاده بوئین زهرا-اشتهارد و در منتهی الیه جنوب شرقی استان قزوین واقع گردیده است و دارای بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو می باشد. به دلیل قرار گرفتن این مجموعه در یکی از مناطق محروم و ایجاد اشتغال برای عده زیادی از ساکنین این منطقه، به یکی از بزرگ ترین کارآفرینان منطقه تبدیل گشته است.

می توان گفت که حدود ۸۰ درصد از کارکنان نورد آریان فولاد از منطقه بوئین زهرا می باشند. پس از احداث کارخانه نورد آریان فولاد با هدف خودکفایی ملی، و پس از شروع تولید مقاطع فولادی این مجموعه بلافاصله عرضه محصولات خود را در بورس فلزات تهران آغاز نمود. در حال حاضر این شرکت دارای دو سایت جداگانه با فاصله حدودا ۱ کیلومتر از یکدیگر می باشد.


 

فولاد البرز تاکستان

شرکت فولاد البرز تاکستان به تاریخ 1378 شمسی، مراحل احداث آن آغاز گردید و در سال 1380 به بهره برداری رسید. سرانجام فولاد البرز تاکستان در مهر 1380 و با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن مقاطع سبک فولادی به بهره برداری رسید. این کارخانه به عنوان دومین واحد تولیدی است که به صورت خصوصی احداث و مدیریت می‌شود و توانسته است به سبب اشتغال‌زایی بالایی که داشته است، بخشی از نیاز مردم شهرستان تاکستان و اطراف آن به اشتغال و رونق اقتصادی را برطرف نماید.


 

مجتمع فولاد الیگودرز

مجتمع فولاد الیگودرز به افزایش کیفیت تولیدات خود اهمیت زیادی می‌دهد و گواهینامه ISO9001 در زمینه کنترل کیفیت و استقرار نظام مدیریتی را به دست آورده و در سال 1392 هم گواهینامه ISO2008: 9001 را از انگلستان دریافت کرده است. وجود استانداردهای این گواهینامه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها شده و راندمان را در کار بالا برده و منجر به ایجاد رضایت بیشتر در مشتری خواهد شد.

عمده تولیدات کارخانه فولاد الیگودرز شامل انواع میلگرد و مش جوشی است. میلگرد تولیدی الیگودرز شامل دو دسته میلگرد کلافی و شاخه‌ای است که هرکدام نیز به دو دسته آجدار و ساده طبقه‌بندی می‌شوند. این نوع از میلگرد تولیدی کارخانه فولاد الیگودرز در سایزهای 12، 14 و 16 و با استاندارد ملی ISIRI 3132، استاندارد DIN RST 37-2 از آلمان و استاندارد GOST 3SP از روسیه، تهیه و به بازار مصرفی عرضه می‌شود. میلگرد کلاف آجدار این کارخانه تحت استاندارد ملی ISIRI 3132، استاندارد DIN ST 50-2 از آلمان و استاندارد GOST5SP از روسیه تولید می‌شود. سایزهای این نوع از میلگرد در انواع 8 تا 16 میلیمتر است.

 


 

شرکت فولاد خوزستان

از نظر تاریخی، شروع عملیات احداث مجتمع اولیه این شرکت به سال 1353 برمی‌گردد. عمده عملیات نصب، تکمیل و راه اندازی واحدها و همچنین موفقیت‌های بدست آمده در جریان رسیدن به ظرفیت اولیه و توسعه تولید در شرکت را باید مرهون همت بلند و توان فنی چشمگیر و تلاش یکپارچه مدیران و کارکنان این شرکت دانست. طرح این مجتمع در ابتدا شامل یک چرخه کامل تولید فولاد، از سنگ آهن تا شمش بود که در زمینی به مساحت سه کیلومتر مربع احداث شد. طراحی بگونه‌ای بودکه در این کارخانجات، ابتدا پودر سنگ آهن به گندله تبدیل گشته و در واحدهای احیاء مستقیم با استفاده از گاز احیا کننده حاصل از شکست گاز طبیعی، تصفیه شده و تبدیل به آهن اسفنجی گردد. آهن اسفنجی حاصل سپس راهی کوره‌های قوس الکتریکی شده، تا پس از تهیه مذاب و پالایش، به روش ریخته‌گری مداوم در مقاطع بلوم و اسلب ریخته‌گری گردد. بدین منظور مذاکراتی فیمابین شرکت ملی صنایع فولاد ایران و شرکت‌های متعدد بین المللی در اوایل سال 1351 صورت گرفت که به عقد قراردادهایی نیز منجر شد.

بر اساس توافقات حاصله قرار بود در این مجتمع تاسیساتی به شرح ذیل احداث گردد:

  1. دو واحد گندله سازی با مجموع ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله درسال
  2. یک کوره احیاء مستقیم به روش پروفر به ظرفیت تولید 330 هزار تن آهن اسفنجی (بریکت گرم) درسال
  3. سه مدول احیاء مستقیم میدرکس با مجموع ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و دویست هزار تن آهن اسفنجی
  4. یک واحد احیاء مستقیم به روش H.Y.L به ظرفیت تولید یک میلیون تن درسال
  5. شش کوره قوس الکتریکی 180 تنی برای تولید 1/65 میلیون تن مذاب درسال
  6. یک ماشین شش خط ریخته گری بلوم و دو ماشین دو خطه ریخته گری اسلب برای ریخته گری و تولید نهایی یک میلیون و 550 هزار تن شمش فولاد درسال
  7. تصفیه خانه آب، کارخانه اکسیژن، پستهای برق، سیستم حمل مواد و دیگر تاسیسات جنبی.

در طول این سالها شرکت فولاد خوزستان همواره متعهد به کیفیت و خدمت به مشتری بوده و دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت موید این واقعیت است.

ISO9001:2015 – ISO14001:2015 – OHSAS18001: 2007 – ISO27001:2005 – ISO10015:1999 – ISO50001:2011 – ISO10002:2018 – ISO10004:2018

آدرس  اهواز – کیلومتر 10 جاده بندر امام خمینی (ره)
کدپستی  6178813111
آدرس سایت https://www.ksc.ir/
تلفن روابط عمومی 061-32137110
تلفن گویا 06132138080

شرکت فولاد خوزستان


 

مجتمع فولاد گیلان

این کارخانه یکی از تولیدکنندگان بزرگ ورق سیاه در ایران است و ظرفیت تولید سالانه آن بالغ بر 2.5 میلیون تن است. مجتمع فولاد گیلان ورق سیاه را در ضخامت‌های 2 تا 40 میلی‌متر و عرض‌های 1000 تا 1500 میلی‌متر تولید می‌کند.

رسالت مجتمع فولاد گیلان بعنوان اولین و بزرگترین واحد تولیدی نورد فولاد که در سال 1382 در شهرک صنعتی رشت تاسیس شد، تولید انواع محصولات فولادی در دو بخش نورد گرم و نورد سرد می‌باشد. ظرفیت تولید واحد نورد گرم این مجتمع بالغ بر 2 میلیون تن در سال و شامل انواع سایزهای ورق های نوردیده می‌باشد. در واحد نورد سرد این کارخانه نیز سالانه 500 هزار تن انواع محصولات FULL HARD و ورق‌های روغنی و آنیل شده تولید می‌شود که با اجرای طرح توسعه، این ظرفیت به 800 هزار تن در سال ارتقا خواهد یافت.

یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ایی در حال اجرا، راه اندازی واحد گالوانیزه و ورق‌های رنگی با ظرفیت 150 هزار تن در سال می‌باشد که مراحل نهایی خود را می‌گذراند و بزودی به چرخه تولید کشور اضافه خواهد شد.

آدرس کارخانه رشت، جاده سراوان، انتهای ورودی دوم، شهرک صنعتی، مجتمع فولاد گیلان
آدرس دفتر مرکزی تهران، خیابان آفریقا ، بلوار آرش غربی شماره ۳۸
آدرس سایت https://www.ferrogilan.com
شماره ثبت 7841
تلفن 021-87250

مجتمع فولاد گیلان

لیست شرکت های فولاد آلیاژی

در ایران، شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید فولاد آلیاژی فعالیت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از:

  • فولاد آلیاژی ایران: این شرکت در سال 1350 در شهر کرج تأسیس شد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد آلیاژی در ایران است. محصولات این شرکت شامل انواع فولادهای آلیاژی ساختمانی، فولادهای آلیاژی صنعتی، فولادهای آلیاژی ضدزنگ و فولادهای آلیاژی خاص می‌شود.
  • فولاد آلیاژی اصفهان: این شرکت در سال 1372 در شهر اصفهان تأسیس شد و یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ فولاد آلیاژی در ایران است. محصولات این شرکت شامل انواع فولادهای آلیاژی ساختمانی، فولادهای آلیاژی صنعتی، فولادهای آلیاژی ضدزنگ و فولادهای آلیاژی خاص می‌شود.
  • صنایع آلیاژی یزد: این شرکت در سال 1362 در شهر یزد تأسیس شد و یکی از تولیدکنندگان پیشرو فولاد آلیاژی در ایران است. محصولات این شرکت شامل انواع فولادهای آلیاژی ساختمانی، فولادهای آلیاژی صنعتی، فولادهای آلیاژی ضدزنگ و فولادهای آلیاژی خاص می‌شود.
  • بازرگانی صفایی: این شرکت در سال 1350 در شهر تهران تأسیس شد و یکی از بزرگترین واردکنندگان و صادرکنندگان فولاد آلیاژی در ایران است. این شرکت محصولات فولاد آلیاژی تولیدکنندگان مختلف را به بازار ایران عرضه می‌کند.
  • صنایع فروآلیاژ ایران: این شرکت در سال 1350 در شهر تهران تأسیس شد و یکی از تولیدکنندگان اصلی فروآلیاژهای مورد نیاز تولید فولاد آلیاژی است. محصولات این شرکت شامل انواع فروآلیاژهای آهنی، فروآلیاژهای غیرآهنی و فروآلیاژهای خاص می‌شود.

علاوه بر این شرکت‌ها، شرکت‌های دیگری نیز در زمینه تولید فولاد آلیاژی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها معمولاً محصولات خود را به صورت محدود و در بازارهای داخلی عرضه می‌کنند.

فولادهای آلیاژی دارای خواص مکانیکی و فیزیکی مختلفی هستند که آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌سازد. به عنوان مثال، فولادهای آلیاژی ساختمانی دارای استحکام و چقرمگی بالایی هستند و برای ساخت سازه‌های مقاوم استفاده می‌شوند. فولادهای آلیاژی صنعتی دارای استحکام و سختی بالایی هستند و برای ساخت قطعات و تجهیزاتی که در معرض بارهای سنگین قرار دارند، استفاده می‌شوند. فولادهای آلیاژی ضدزنگ در برابر خوردگی مقاوم هستند و برای ساخت قطعات و تجهیزاتی که در معرض محیط‌های خورنده قرار دارند، استفاده می‌شوند. فولادهای آلیاژی خاص دارای خواص ویژه‌ای مانند مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خوردگی هستند و برای ساخت قطعات و تجهیزاتی که نیاز به این خواص دارند، استفاده می‌شوند.

عمومی, مقالات در گروه صبا | نویسنده : امید مرادی | بروزرسانی : 23 آذر 1402