KoBold Metals، یک استارت آپ معدنی با حمایت بیل گیتس که در حال توسعه یک پروژه مس در زامبیا است، به سرمایه گذاری در جمهوری دموکراتیک کنگو نزدیک می شود. این به گفته مدیر اجرایی کورت هاوس، که گفت این شرکت قبلا برای یک پروژه پیشنهاد داده است که منجر به معامله نشده است. او از معرفی این پروژه خودداری کرد.

هاوس در مصاحبه ای گفت: “ما فکر می کنیم که کنگو احتمالا بهترین مکان در جهان برای انواع موادی است که به دنبال آن هستیم.”

KoBold در حال کاوش در سراسر جهان برای ذخایر جدید فلزات است که کلیدِ گذار جهانی انرژی سبز هستند. کنگو بزرگترین تولید کننده کبالت در جهان و یکی از بزرگترین منابع مس است. انتظار می رود هر دو ماده در دهه آینده شاهد افزایش تقاضا باشند زیرا برای زیرساخت های انرژی پاک و باتری های قابل شارژ مورد نیاز هستند.

به گفته هاوس، ورود کوبولد مستقر در خلیج سانفرانسیسکو به کنگو با اولویت‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که مشتاق رشد سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی در سراسر زنجیره تامین وسایل نقلیه الکتریکی است، مطابقت دارد.

حامیان مالی این شرکت خصوصی شامل Breakthrough Energy Ventures متعلق به گیتس هستند و همچنین BHP Ltd.، بزرگترین شرکت معدنی جهان از نظر ارزش بازار، را در میان سهامداران خود دارد. بر اساس وب سایت شرکت، مایکل بلومبرگ، مالک اکثریت بلومبرگ LP، شرکت مادر بلومبرگ نیوز، سرمایه گذار در Breakthrough است.

شرکت KoBold Metals یک شرکت استارت‌آپ معدنی است که در سال 2018 توسط دو دانشمند دانشگاه استنفورد، جف هولمز و کنت لانگ، تأسیس شد. این شرکت از هوش مصنوعی برای شناسایی و ارزیابی ذخایر معدنی استفاده می‌کند.

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی شرکت KoBold Metals است. Breakthrough Energy Ventures، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیل گیتس، در سال 2020 مبلغ 100 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

شرکت KoBold Metals قصد دارد از هوش مصنوعی برای شناسایی ذخایر معدنی جدید و کاهش هزینه‌های اکتشاف استفاده کند. این شرکت معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به اکتشاف منابع معدنی مورد نیاز برای گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کند.

در سال 2023، شرکت KoBold Metals اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های خود را به کنگو گسترش دهد. کنگو یک کشور در مرکز آفریقا است که دارای ذخایر معدنی غنی از جمله نیکل، کبالت، مس و طلا است.

ارتباط بیل گیتس با شرکت KoBold Metals نشان‌دهنده علاقه وی به استفاده از فناوری برای حل چالش‌های زیست‌محیطی است. بیل گیتس معتقد است که استخراج منابع معدنی به روشی پایدار و مسئولانه ضروری است.