عرضه عمده پروفیل مبلیعرضه عمده پروفیل مبلی در کشور ما به صورت گسترده انجام می گیرد. زیرا پروفیل مبلی همان طور که از نامش مشخص است هم برای استفاده در مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد . در مورد پروفیل مبلی باید بگویم که همان پروفیل سبک می باشد و کاربردهای بسیار زیادی دارد. زیرا کاربرد پروفیل مبلی فقط به ساخت مبل ختم نمی‌ شود. پروفیل مبلی دارای ضخامت بسیار پایینی می باشد و قابلیت آبکاری شدن دارد. به همین جهت در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا از آن برای تولید اگزوز ماشین ها استفاده می کنند. از پروفیل مبلی حتی برای ساختن تابلوهای تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار می دهند زیرا قابلیت فرم پذیری دارد. علاوه بر این باید بگویم که  این نوع از پروفیل  یکی از متداول ترین پروفیل ها می باشد. پروفیل سبک انواع متفاوتی دارد که یکی از آن پروفیل قوطی سبک با سطح مستطیلی می باشد.

 

 

نکاتی درباره پروفیل سبک عمده

پروفیل سبک به صورت عمده به فروش می‌ رود. زیرا بسیاری از صنایع برای تولید انواع محصولات خود مانند صنایع مبلمان سازی و صنایع خودروسازی و صنایع تولید دوچرخه و مانند آن پروفیل سبک را به صورت عمده خریداری می‌ کنند. زیرا روش عمده برای آنها مقرون به صرفه است . علاوه بر این باید بگویم که پروفیل سبک برای ساخت انواع تجهیزات شهری و تجهیزات برای سامانه هوایی  و حتی برای تولید مبلمان اداری و مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه صنایع برای اینکه  نرخ تولید آنها پایین تر باشد و در عرصه رقابت باقی بمانند ترجیحا” پروفیل ها را به صورت عمده خریداری کنند . البته باید بگویم قیمت پروفیل سبک به دلیل وزن سبک و سطح مناسب برای آبکاری مقرون به صرفه است.

فواید استفاده از پروفیل در ساختمان سازی

فواید استفاده از پروفیل در صنعت ساختمان بسیار زیاد می باشد. زیرا این محصولات دارای مزایای بسیار زیادی هستند. پروفیل که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع پروفیل مبلی نمی باشد. زیرا این گونه پروفیل ها از ضخامت کمتری برخوردار هستند و برای صنایع ساختمان سازی مناسب نیستند. به همین جهت باید بگوییم که در صنایع ساختمان سازی از پروفیل سنگین استفاده می کنند. زیرا قابلیت جوش پذیری دارند و دارای تنوع ابعاد بالایی هستند. در مورد ضخامت پروفیل سنگین باید بگوییم که این گونه پروفیل ها ضخامت یک و هشت میلی متر به بالا را دارند. پروفیل سنگین به علت اینکه از نوع پروفیل های فولادی به حساب می‌ آید بهترین گزینه برای استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد. زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد. پروفیل سنگین تحمل نیروی بسیار زیاد را دارد. به همین جهت علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

عرضه عمده پروفیل مبلی

 

با کیفیت ترین انواع پروفیل کدامند؟

به طور کل پروفیل به دو دسته تقسیم بندی می شود. نوع اول آن پروفیل سبک و نوع دوم آن پروفیل سنگین می باشد. پروفیل ها بر اساس ضخامت آنها مورد استفاده قرار می گیرند و  از پروفایل سنگین به علت این که سطح مقاوم تری نسبت به دیگر پروفیل ها دارد و دارای ضخامت بالاتری هست در کارهای سنگین تری مانند تولید خودروهای سنگین و در صنایع ساختمانی استفاده می‌ کنند اما از پروفیل مبلی که همان پروفیل سبک می باشد برای تولید انواع لوازم خانه و کارهای سبک تری مانند تولید مبل مورد استفاده قرار می‌ دهند و در مورد با کیفیت ترین نوع پروفیل باید بگویم که هر کدام بر اساس نوع خود کیفیت متفاوتی دارند و نمی‌ توان گفت که پروفایل سنگین و یا پروفیل سبک نسبت به یکدیگر برتری دارند. زیرا هر دو با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید شده‌ اند. به همین جهت هر دوی پروفیل ها کیفیت بالایی دارند.

 

سخن پایانی

تا به اینجا مشاهده کرده که پروفیل ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. پروفیل ها دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوت می باشند به همین جهت کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت است. مثلاً یکی از تفاوت‌های پروفیل سبک و سنگین در ضخامت آن هم می باشد به همین جهت است که پروفیل مبلی و پروفیل سنگین کاربرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. قیمت پروفیل سبک کمتر از پروفایل سنگین است. زیرا پروفیل سبک از نظر وزن سبک تر از پروفیل سنگین هستند. پروفیل سبک در سطح عمده عرضه می شود. زیرا کاربرد آن به گونه ای است که بسیاری از صنایع آن را به صورت عمده خریداری می‌ کنند تا قیمت پروفیل عمده برایشان مقرون به صرفه باشد .

لوله و پروفیل مبلی, مقالات در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 24 آبان 1402