تجارت پروفیل و لوله های درزدار فولادی طی سال 2018 در بازار جهانی، بیش از 26 میلیون تن برآورد شده است. چین در سالی که گذشت با فروش نزدیک به 4 میلیون تن از انواع محصولات مورد بحث، بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول شناخته شد. ایالات متحده نیز یش از 4 میلیون تن از پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، لوله‌های فولادی در صنعت به 2 دسته لوله درزدار و بدون درز تقسیم می‌شوند. از لوله‌های درزدار صنعتی برای انتقال مایعات، تولید پروفیل قوطی و همچنین ساخت مصنوعات و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود. پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین در این گزارش به بررسی تجارت پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی دنیا در سال 2018 پرداخته است.

بزرگ‌ترین صادرکنندگان پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی دنیا در سال 2018 عبارت بودند از:

چین، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، آلمان و روسیه. همان‌طور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، کشور چین طی سالی که گذشت، بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن انواع پروفیل و لوله‌ درزدار صادر کرد. بیش از 400 هزار تن از صادرات یاد شده به مقصد فیلیپین بود. بیش از 200 هزار تن از محصول فولادی یاد شده نیز به میانمار فروخته شد.

ایتالیا دومین صادرکننده بزرگ پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی طی سال گذشته بود. این کشور بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن از انواع این محصول را در بازارهای بین‌المللی به فروش رساند. حجم عمده صادرات پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی از سوی ایتالیا به‌صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. بیش از 600 هزار تن از انواع لوله و پروفیل درزدار تولید شده در ایتالیا به آلمان صادر شد. فرانسه و اسپانیا در رده‌های بعدی قرار گرفتند و سهم قابل توجهی از بازار فروش ایتالیا را به‌خود اختصاص دادند.

ترکیه طی سال 2018، بیش از یک میلیون و 900 هزار تن از محصول مورد بحث را صادر کرد.

رومانی و انگلیس از مهم‌ترین مقاصد صادراتی این کشور بودند. کره جنوبی چهارمین صادرکننده بزرگ پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی دنیا در سال 2018 بود. بیشترین صادرات این کشور به مقصد ایالات متحده بود. کره جنوبی بیش از 800 هزار تن انواع پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی به آمریکا صادر کرد.

آلمان نیز بیش از یک میلیون و 700 هزار تن از محصول یاد شده را در بازارهای جهانی به فروش رساند. حدود یک‌سوم صادرات این کشور به مقصد سوئد انجام شد. روسیه نیز بیش از یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصول فولادی به سرتاسر دنیا صادر کرد که بیش از 450 هزار تن آن به مقصد فنلاند و بیش از 270 هزار تن آن به ترکیه صادر شد.

نمودار بزرگ‌ترین واردکنندگان این محصولات فولادی در سال 2018 نمودار 2 بزرگ‌ترین واردکنندگان این محصولات فولادی را در سال 2018 نشان می‌دهد که عبارتند از: ایالات متحده، آلمان، کانادا، سوئد، فرانسه، مصر و لهستان. ایالات متحده آمریکا طی سال 2018، بیش از 4 میلیون و 300 هزار تن انواع پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی وارد کرد و بزرگترین واردکننده این محصول شناخته شد.

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، کره جنوبی، حجم عمده انواع پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی ایالات متحده را در سال 2018 تامین کرد. کانادا نیز بیش از 800 هزار تن از انواع محصولات مورد بحث را به آمریکا صادر کرد. لازم به اشاره است که کانادا و ایالات متحده در همسایگی هم قرار دارند و این موضوع تجارت محصولات فولادی که حجم بالایی دارند را میان آن‌ها تسهیل می‌کند.

آلمان دومین کشور واردکننده بزرگ پروفیل و لوله‌های درزدار فولادی در سال 2018 بود.

حجم واردات به این کشور بیش از یک میلیون و 700 هزار تن گزارش شده است. حجم قابل توجهی از نیاز این کشور به محصولات فولادی مورد بحث توسط کانادا تامین می‌شود. این رقم بیش از 800 هزار تن ذکر می‌شود.

کانادا نیز خود بیش از یک میلیون تن از محصول مورد بحث را وارد کرده است. گفتنی است که نزدیک به نیمی از این واردات از ایالات متحده انجام شده است.

نمودار بزرگ‌ترین واردکنندگان این محصولات فولادی در سال 2018

منبع: فلزات آنلاین

اخبار در گروه صبا | نویسنده : صباپروفیل | بروزرسانی : 13 دی 1399