به نقل از چیلان محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی گفت و گو خود با این خبرگزاری در خصوص شرایط بازار و بورس گفت: طبق مصوبه وزارت صمت، شرکت فولاد مبارکه متعهد به عرضه ی 400 هزار تن در ماه شده است این در صورتی است که تصمیمات متناقص چون قطعی برق مسیر رسیدن به این اهداف را دشوار می کند. ایشان در ادامه افزود بازار ورق های فولادی چون ورق روغنی و سیاه در حال حاضر به لطف عرضه و واردات نسبتا باثبات است و اگر روند تولید به  همین شکل ادامه داشته باشد این ثبات را حفظ خواهد کرد اما مشکلاتی چون قطعی برق با کاهش تولید این روند را به هم زده و باعث ایجاد التهاب در بازار می شود.

ایشان در خصوص عرضه تلفیقی ورق سیاه گفت: با توجه به تبعات سنگینی که واردات ورق سیاه برای مجموعه دارد تمام سعی شرکت فولاد مبارکه بر این است که وارداتی در این زمینه انجام نشود. مشکلاتی چون استاندارد اجباری و تعهدات مصرف در کارخانه که در زمینه ترخیص کالا وجود دارد باعث شده بخشی از واردات ما در گمرک بماند. زمان زیادی صرف حل این مشکلات از طریق نامه نگاری ها شده و این زمان تلف شده نارضایتی مشتریان را در پی داشته است. این مشکلات باعث تاخیر 2 تا 3 ماه شده در صورتی که شرکت فولاد مبارکه هیچگاه در تامین تعهدات خود تاخیری تا این حد طولانی نداشته است.

ریاحی در مورد قیمت ورق سیاه و روغنی افزود: اگر به صورت مجزا فقط قیمت ورق های فولادی وارداتی را در نظر بگیریم هزینه واردات آن ها بیشتر از قیمت فروش است اما استدلالی که وزارت خانه در این زمینه دارد متفاوت است. وزارت خانه قیمت ها را به صورت تلفیقی محاسبه می کند به این صورت خسارت با فروش محصولات داخلی جبران شده و در این صورت فروش محصلات وارداتی با ضرر انجام نمی شود.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 14 تیر 1401