به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان برق تهران در نامه ای فوری به برخی از شرکت های فولادی اعلام کرد از روز شنبه، دوم بهمن برق این مراکز را قطع می کند.

براساس این نامه: ” پیرو نامه معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای تهران در خصوص رعایت سقف بار مصرفی اعلام شده، بدین وسیله به اطلاع می رساند برق آن شرکت رأس ساعت 10 صبح مورخ 2 بهمن ماه 1400 قطع خواهد شد.”

سید محمد احرامیان از تولید کنندگان فولاد به این خبرگزاری اعلام کرد این سازمان، زمان وصل شدن دوباره ی برق این شرکت ها را اعلام نکرده است و این قطعی ها در حالی صورت گرفته است که هنوز خسارت ناشی از قطعی های برق در تابستان، برای صنایع فولادی، از طرف شرکت برق، جبران نشده است. نه دولت در این زمینه پاسخگو است و نه هیچ حمایتی از این صنعت صورت می گیرد. سررسید تعهدات و جرائم مالیاتی هم، برای تولید کنندگان هر روز ایجاد مشکل می کند. این موضوع نیز اثرات بدی بر تولید واحد های فولادی خواهد گذاشت و کسی هم پاسخوی آن نیست.

به گفته رسول خلیفه‌سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، قطع برق در تابستان امسال موجب خسارت شش میلیارد دلاری برای صنعت فولاد کشور شده است.

به نقل از دنیای اقتصاد محمدرضا جولایی، مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد، مجموع مصرف گاز بخش خانگی در روز به حدود 560 تا 570 میلیون متر مکعب رسیده است که این مقدار حدود 70 درصد گاز تولیدی کشور است. روزانه 110 میلیون متر مکعب به صنعت و 100 میلیون متر مکعب به نیروگاه ها اختصاص داده می شود.

قیمت ورق روغنی و قیمت ورق سیاه که جزء مهمترین محصولات فولادی هستند، می تواند تحت تاثیر این مشکلات، دچار نوسان شود.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 30 خرداد 1401