به نقل از چیلان، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه، محمد تاجمیر ریاحی در جلسه ای که با سندیکای لوله و پروفیل داشت  مشکلات ایجاد شده به واسطه ی نوسانات اخیر قیمت ها و شرایط بازار را مورد بررسی قرار دادند و در ادامه اعضای سندیکای لوله و پروفیل نظرات خود را در مورد ضرر و زیان های ناشی از کاهش قیمت ها در چند ماه گذشته و چالش های موجود در تامین اعتبار اسنادی مطرح کردند.

به گفته ی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه، مشتریان لوله و پروفیل سبک و سنگین فولاد مبارکه توقع دارند این شرکت با کاهش عرضه مانع از کاهش بیشتر قیمت ها بشوند تا این مشتریان زمان کافی برای فروش ورق روغنی و سیاهی که از پیش خریداری کرده اند داشته باشند و متحمل خسارت کمتری بشود. ایشان در ادامه افزود به گفته ی اعضای این سندیکا با ادامه ی این شرایط احتمال ورشکستگی این مجموعه ها وجود دارد به علاوه ی این که عدم تامین اعتبار اسنادی در بانک ها برای فولاد مبارکه هم ایجاد مشکل خواهد کرد. ایشان در مورد سیاست های این شرکت برابر مشتریان این مجموعه گفت: طبق فرهنگ سازمانی این شرکت، تمامی تلاش مجموعه بر حمایت از مشتریان است به همین خاطر شرکت فولاد مبارکه طی درخواستی از وزارت صمت خواستار کاهش میزان عرضه ی محصولات خود از 400 هزار تن به 270 هزار تن و همچنین لغو الزامات پیشین بورس کالا به منظور کنترل قیمت ها شده است تا روند نزولی قیمت ها کمی کندتر ادامه پیدا کند.

محمد تاجمیر ریاحی در قسمت پایانی سخنان خود افزود: در این جلسه هم شرکت فولاد مبارکه اصفهان و هم سندیکا لوله و پروفیل حمایت از وزارت صمت را مطرح و در ادامه افزودند به منظور حمایت هرچه بیشتر از زنجیره ی فولاد به علاوه ی راهکار های ارائه شده، انتظار می رود از واردات محصولات فولادی به کشور توسط شرکت های خارجی هم جلوگیری بشود.

 

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 11 مرداد 1401