به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان همزمان با شرکت های فولادی هرمزگان ، اصفهان و خوزستان ، شرکت صنایع فولاد خوزستان هم مورد حمله سایبری قرار گرفت و در پی این حمله وبسایت این شرکت از دسترس خارج شد.

به نقل از دنیای اقتصاد صبح روز گذشته روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی خبر از حمله سایبری به سیستم فناوری اطلاعات فولاد کشور داد. طبق اطلاعیه ای که این مرکز منتشر کرده است قسمتی از سیستم فناوری اطلاعات فولاد کشور مورد حمله سایبری قرار گرفته و مشکلات جزئی برای سایت، کانال های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی فولاد خوزستان ایجاد شده است به همین خاطر قسمتی از فولاد خوزستان و هرمزگان هم با مشکل مواجه شده اند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  و به گفته مدیر عامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله خساراتی هم به مجموعه وارد کرده اما تولید در این مجموعه متوقف نشده و هنوز در تعدادی از کارخانه ها ادامه دارد و علت توقف تولید در کارخانه فولاد سازی را محدودیت های برق اعلام کرد. طبق اظهارات ایشان بخش آی تی مجموعه صنایع فولاد خوزستان وجود یک باگ در سیستم را علت این اتفاق می دانند و درصدد رفع آن به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه هستند. ایشان محدویت های برق را علت ناکام بودن این حمله در وارد کردن خسارت اعلام کرده است.

به نقل از تسنیم در اطلاعیه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان آمده است که 6 تیرماه 1401 این مجموعه و برخی از فولادسازان دیگر مورد حمله سایبری قرار گرفته اند اما خوشبختانه پیش بینی ها و اقدامات صورت گرفته مانع از خسارت به کارکنان و تجهیزات شده و برنامه های تولید طبق برنامه ریزی ها پیش می رود.

شرکت فولاد خوزستان هم اکنون دومین تولید کننده ی فولاد خام در کشور است. این شرکت متشکل از سه واحد اصلی تولید برای محصولات رده های میانی و پایانی و تعدادی کارخانجات جانبی است. در بخش فولاد سازی این مجموعه محصولات پایانی چون اسلب، بلوم و بیلت تولید می شود. شمش فولاد در صنعت برای تولید ورق های فولادی چون ورق روغنی و ورق سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 9 تیر 1401