قیمت قوطی 40*80 امروز | سبک و سنگین

قوطی 80 در 40قیمت قوطی 80 در 40 امروز در استاندارد سبک  و در استاندارد ساختمانی  می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که قیمت در برخی از  ضخامت‌ها از قیمت پایه بالاتر است .

قوطی 80 در 40 یا 8 در 4 که به آن پروفیل 80 در 40 هم گفته می‌شود بی شک پرکاربردترین پروفیل‌ بازار آهن است که در دو استاندارد سبک و سنگین تولید می‌شود. این مقطع فولادی استفاده گسترده‌ای را در صنایع و تولیدات کارخانه‌های مختلف دارد. قوطی 80 در 40 از ضخامت 0.8 میلی‌متر تا 3 میلی‌متر تولید شده و در ساخت محصولات متنوعی مثل کانتینر و کانکس و ماشین آلات کشاورزی و محصولات ظریف دکوری آشپزخانه و … استفاده می‌شود .

هرچند که قیمت قوطی 40*80 سبک در واحد وزن، از پروفیل ساختمانی گرانتر است اما به دلیل سبک‌تر بودن، هر شاخه از آن‌ قیمت به صرفه‌تری خواهد داشت. این پروفیل‌ها که به پروفیل سبک نیز شناخته می‌شوند از ورق‌های روغنی ظریف و سبک ساخته می‌شوند. در مقابل پروفیل‌های ساختمانی از ورق‌های سیاهی ساخته می‌شوند که ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند. از این رو می‌توان گفت با این که هر کیلو از پروفیل سیاه یا ساختمانی قیمت پایین‌تری دارد اما به دلیل وزن بالاتر هر شاخه از آن، هزینه بیشتری را خواهد داشت.

 

 

قیمت قوطی 80 در 40 امروز

سایز قوطیضخامتطولتحویلوزن شاخهقیمت
قوطی 80 در 400.8 میلیمتر6 مترصباپروفیل8.930 کیلوگرم
قوطی 80 در 400.9 میلیمتر6 مترصباپروفیل10.000 کیلوگرم
قوطی 80 در 401.0 میلیمتر6 مترصباپروفیل11.160 کیلوگرم
قوطی 80 در 401.25 میلیمتر6 مترصباپروفیل13.950 کیلوگرم
قوطی 80 در 401.5 میلیمتر6 مترصباپروفیل16.740 کیلوگرم
قوطی 80 در 402.0 میلیمتر6 مترکارخانه22.320 کیلوگرم
قوطی 80 در 402.5 میلیمتر6 مترکارخانه27.900 کیلوگرم
قوطی 80 در 403.0 میلیمتر6 مترکارخانه33.480 کیلوگرم

استانداردهای پروفیل 80 در 40

پروفیل 80 در 40 فولادی به طور کلی در دو استاندارد تولید می‌شود. در ادامه به بررسی این استانداردها می‌پردازیم:

استاندارد پروفیل سبک یا مبلی

در استاندارد پروفیل مبلی، قوطی 40*80 از ورق سرد یا روغنی و در ضخامت‌های 0.8 تا 1.5 میلی‌متر تولید می‌شود. از جمله خصوصیات اصلی این پروفیل‌ها سبک بودن، انعطاف‌پذیری برای خم و کشش، ظریف و تمیز بودن گوشه‌ها و قابلیت جوش و آبکاری آ‌ن‌ها می‌باشد که باعث شده‌اند تا این پروفیل‌ها به بهترین گزینه برای استفاده در صنایع مختلف تبدیل شوند. از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کانکس و کانتینر
  2. میز، صندلی و مبلمان اداری
  3. قطعات خودرو و موتورسیکلت
  4. لوازم آشپزخانه
  5. تجهیزات بیمارستانی
  6. استندهای فروشگاهی
  7. دکل‌های مخابراتی
  8. پایه کابینت آشپزخانه
  9. دستگیره‌های در

نکته مهم: با این وجود که قیمت پروفیل سبک در واحد وزن از پروفیل آهن بالاتر است اما به دلیل سبک‌تر بودن، قیمت به صرفه‌تری را دارد. از این رو اگر به وزن بالای پروفیل‌های ساختمانی نیازی ندارید حتما از این پروفیل استفاده نمایید.

استاندارد پروفیل آهن

در استاندارد پروفیل آهن به این صورت است که قوطی 80 در 40 از ورق سیاه یا ورق نورد گرم در ضخامت‌های 1.5، 2، 2.5 و 3 میلی‌متر تولید می‌شود. واضح است که ضخامت بالای این مقاطع باعث می‌شود تا آن‌ها از وزن بالاتری برخوردار بوده و تحمل فشار و کشش بیشتری را داشته باشند. این پروفیل در مقایسه با استاندارد مبلی از ظرافت کمتری برخوردار بوده و امکان آبکاری شدن را نیز ندارد. به همین دلیل این مقاطع برای صنایع دکوراتیو یا مصارفی که نیاز به وزن پایینی دارند مناسب نمی‌باشند. از این رو این استاندارد از پروفیل در موارد زیر کاربرد بیشتری را خواهد داشت.

  1. در و پنجره‌ی پروفیلی
  2. حفاظ در و پنجره یا تراس
  3. نرده‌ی راه‌پله
  4. راه پله‌‌ی فلزی
  5. اسکلت زیر شیروانی ساختمان
  6. پله‌ی فرار
  7. کلاف پنجره‌های دوجداره
  8. مبلمان شهری
  9. قفسه‌ی فروشگاهی
  10. چارچوب کمد دیواری

هر چند قیمت پروفیل ساختمانی در ظاهر پایین تر از قیمت پروفیل سبک است اما بالاتر بودن وزن آن‌ها باعث شده تا هزینه هر شاخه از این پروفیل‌ها بیشتر باشد. به همین دلیل در صورتی که نیاز به تحمل کشش، فشار و یا بار زیادی ندارید نیازی به استفاده ازاین پروفیل‌ها نیست. این موضوع برای مقاطع دیگری مثل قوطی 40 در 20 و قوطی 40 در 40 و قوطی 20 در 20 و قوطی 80 در 40 هم صادق بوده و تنها مختص به مقطع 80 در 40 نمی‌باشد.

نکات مهم در خرید قوطی 80 در 40

1- تمامی بارهای تولید شده در صبا پروفیل، بهترین کیفیت ممکن را داشته و از ضمانت کامل برخوردار هستند. این ضمانت به این معنی است که اگر به هر دلیلی امکان استفاده از بار ارسالی را نداشته باشید می‌توانید آن را عودت داده و یا تعویض کنید. هرچند کیفیت قوطی 80 در 40 صبا پروفیل این اطمینان خاطر را به شما خواهد داد که هیچگاه نیاز به تعویض یا عودت آن نخواهید داشت.

2- حتما به یاد داشته باشید که پیش از خرید، فرآیندهایی که می‌خواهید روی لوله و پروفیل انجام دهید را با کارشناسان فروش درمیان بگذارید. فرآیندهایی از قبیل جوش، خم، برش، آبکاری و رنگ. با این کار مشاوران فروش ما بر اساس فرایندهایی که روی پروفیل‌تان انجام می‌دهید بهترین محصول را به شما معرفی می‌کنند. چرا که برای هر فرایندی باید از پروفیل مخصوص به آن استفاده کرد.

3- در سال‌های اخیر بازار آهن و فولاد همواره شاهد فراز و فرودهای قیمتی فراوانی بوده است. از این رو شاید انتخاب زمان درست خرید پروفیل یکی از مهمترین فاکتورها در خریدی “بقیمت” باشد. به همین دلیل بهتر است تا برای انتخاب زمان مناسب خرید با ما مشورت کنید. کارشناسان صبا پروفیل با افتخار شما را همراهی می‌کنند تا حس خوب خریدی موفق را تجربه کنید.

4- مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر قیمت سازه پروفیلی شما حتی پیش از قیمت پروفیل، وزن آن است. برای مثال قوطی 80*40 با ضخامت ۲ میلی‌متر را در نظر بگیرید. این پروفیل وزنی معادل 22.5 کیلوگرم را دارد. این در حالی است که همین پروفیل با ضخامت 2.5 میلی‌متر وزنی معادل با 28 کیلوگرم را دارا می‌باشد. از این رو با توجه به اینکه قیمت قوطی آهن در ضخامت های مختلف تقریبا یکسان است می‌توان گفت که هزینه سازه شما با انتخاب پروفیل ضخامت 2.5 میلیمتر 25 درصد بالاتر از ضخامت ۲ خواهد بود. در حالی که اختلاف قیمت در بازار پروفیل بین ارزان‌ترین تا گران‌ترین کارخانه، به ۵ درصد هم نمی‌رسد.

بار سفارشی

بسیار اتفاق می‌افتد که بار شما به شکل آماده در کارخانه وجود نداشته و نیاز است تا فرایندهایی روی آن انجام شود. در این حالت می‌توانید سفارش خود را به صورت ویژه و سفارشی ثبت کرده و مشخصات لازم را برای کارشناسان ما عنوان کنید. با این کار بار درخواستی شما به صورت سفارشی و نهایتا تا 2 هفته تولید شده و تقدیم حضورتان می‌گردد. البته باید توجه کنید که قیمت این نوع از بار با بارهای آماده یکسان نبوده و کمی بالاتر می‌باشد.

محصولات در گروه صبا | نویسنده : امین شاکری | بروزرسانی : 10 بهمن 1402


guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مظفری
مظفری
2 ماه قبل

آقا ما از این قوطی 80 در 40 حدود 6 تن میخوایم. اما نیاز داریم برش بخورن. این امکان رو دارید؟