به نقل از Hunter Women’s Chronicle انتظار می رود ارزش بازار لوله استیل دوبلکس تا سال  2024 به 23.76 میلیارد دلار برسد.

با افزایش تقاضا برای لوله استیل رده بالا، طی سال های اخیر، صنایع تولید کننده آن توانسته اند رشد خوبی داشته باشند. این بازار به نرخ رشدی 4 درصدی طی سال های 2016 تا 2022 دست پیدا کرده که بسیار قابل توجه است.

در گذشته بازار این لوله تا حدی تنظیم نشده بود است ولی طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت آن بوده ایم. لوله استیل دوبلکس در دهه ی 1960 میلادی برای خط لوله استفاده می شد اما امروزه با گسترش زمینه های مصرف آن در آبپاش های آتش نشانی و لوله های زهکشی هم مورد استفاده قرار می گیرند. انتظار می رود تا پایان سال 2024 مصرف این لوله ها به 4.7 میلیون تن برسد. بازار جهانی این لوله ها نیز به دلیل تقاضا بالا صنایع ساخت و ساز، به ویژه ساخت پل و ساختمان به شدت رو به گسترش است. افزایش تقاضا و گسترش بازار مصرف، باعث افزایش قیمت لوله استیل نیز شده است.

در چند سال گذشته ، تمرکز روی تولید محصولات سبز و سازگار با محیط زیست بوده است و این نوع لوله به سرعت مورد توجه مصرف کنندگانی که دغدغه ی حفظ محیط زیست را دارند، قرار گرفته است.

انتظار می رود بازار لوله استیل دوبلکس در دوره ی ذکر شده، رشدی 4.7 درصدی داشته باشد. این بازار به دلیل افزایش تقاضا برای آب سالم و در دسترس بودن لوله های فولادی ضد زنگ با کیفیت بالا، شاهد رشد مثبتی است.

اخبار در گروه صبا | نویسنده : سروناز خسروی راد | بروزرسانی : 10 اردیبهشت 1402