آمپر مناسب جوشکاری درب و پنجره به عوامل مختلفی مانند نوع فلز، ضخامت فلز، نوع جوشکاری و مهارت جوشکار بستگی دارد. در حالت کلی، برای جوشکاری درب و پنجره از الکترودهای 6013 یا 7018 استفاده می‌شود. الکترودهای 6013 برای جوشکاری فلزات با ضخامت کم تا متوسط مناسب هستند. الکترودهای 7018 برای جوشکاری فلزات با ضخامت زیاد مناسب هستند.

میزان آمپر مورد نیاز برای جوشکاری درب و پنجره با استفاده از الکترودهای 6013 یا 7018 به طور کلی به صورت زیر است:

  • ضخامت فلز تا 1 میلی‌متر: 50 تا 70 آمپر
  • ضخامت فلز 1 تا 2 میلی‌متر: 70 تا 100 آمپر
  • ضخامت فلز 2 تا 3 میلی‌متر: 100 تا 120 آمپر
  • ضخامت فلز 3 تا 4 میلی‌متر: 120 تا 140 آمپر

البته این مقادیر فقط یک راهنمای کلی هستند و ممکن است بسته به عوامل مختلف کمی متفاوت باشند. برای جوشکاری درب و پنجره، معمولاً از جوشکاری برقی با قوس الکتریکی استفاده می‌شود. در این روش، یک جریان الکتریکی بین الکترود و قطعه کار ایجاد می‌شود که باعث ذوب شدن فلز و ایجاد جوش می‌شود.برای انجام جوشکاری درب و پنجره، باید از تجهیزات ایمنی مناسب مانند ماسک جوشکاری، دستکش و عینک ایمنی استفاده شود.

قیمت پروفیل در و پنجره

پروفیل درب و پنجره یکی از رایج‌ترین انواع پروفیل است که در ساخت و سازها برای ساخت درب‌ها و پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل در و پنجره به 4 دسته اصلی از پروفیل‌های آهنی ساختمانی (سپری، کلافی، لنگه دری و زوار) اطلاق می‌شود که هرکدام از این 4 دسته در ساخت قسمتی از ساختار در و پنجره‌های آهنی کاربرد دارند. این در و پنجره‌ها کاملاً به روش آهنگری ساخته می‌شوند.

  1. پروفیل سپری یا پروفیل 507 که برای ساخت حد فاصل در و پنجره یا دو پنجره استفاده می‌شود.
  2. پروفیل لنگه دری یا پروفیل 508 ، برای ساخت کلاف اصلی در یا پنجره (بازشو) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. پروفیل کلافی یا پروفیل 509، برای ساخت کلاف چهارچوب در یا پنجره (ثابت) از آن استفاده می‌شود.
  4. پروفیل زهوار (زوار) نیز برای ساخت زوار روی شیشه کاربرد دارد.

از بین مصالحی که در ساخت ساختمان به کار می‌رود، پروفیل درب و پنجره اهمیت زیادی دارد و انتخاب نوع مناسب و با کیفیت آن‌ها می‌تواند سطح کیفی ساخت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و تاثیر بسزایی در ظاهر ساختمان و زیبایی آن داشته باشد. این پروفیل‌ها با فرم خاصشان به‌طور اختصاصی برای تولید درب و پنجره تولید می‌شوند و استفاده دیگری ندارند.

معمولاً قیمت پروفیل در و پنجره و قیمت پروفیل مبلی برحسب واحد وزن اعلام می‌شود که این قیمت‌گذاری تابعی از قیمت جهانی ورق نورد سرد، قیمت ارز، تعرفه گمرکی، هزینه انرژی کارخانه‌ها و … است.